استفاده از Web Scraping برای سئوی بهتر

استفاده از Web Scraping برای سئوی بهتر

  • مدیر سایت

بهترین محتوایی که در حال حاضر دارید، ترافیک جستجو را تضمین نمی کند. اما دانستن تجزیه و تحلیل گوگل یا درک قابلیت خزیدن سایت به شما کمک می کند تا پایه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را بهبود ببخشید.

قبل از حرکت به جلو، به یاد داشته باشید که شما در وب تنها نیستید و از آن دور نیستید. طبق آمار Statista، تا سال 2021 حدود 1.88 میلیارد وب سایت وجود دارد . به احتمال زیاد، این وب سایت ها نیز می خواهند مانند شما در بالای صفحات جستجو قرار گیرند.

با این رقابت فزاینده، شرکت‌ها بدون اطلاع آن‌ها به استخراج وب یا استخراج داده‌ها از وب‌سایت‌های رقبا متوسل می‌شوند. برخی از شرکت ها از یک پروکسی خراش وب استفاده  می کنند تا مطمئن شوند که خراش دادن خود را به صورت ناشناس انجام می دهند.

این پروکسی به شما کمک می‌کند داده‌ها را از سایر وب‌سایت‌ها استخراج کنید، و داده‌هایی که بازیابی می‌کنید می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهند که می‌توانید از آنها برای برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. 

این پروکسی همچنین می‌تواند به شما کمک کند از موانع جلوگیری کنید و در وقت و تلاش شما در خراش دادن وب صرفه‌جویی کنید . اما ابتدا، بیایید عمیق‌تر به مزایای استفاده از وب سایت در تلاش‌های SEO شما بپردازیم.

چگونه Web Scraping به نتایج SEO شما کمک می کند؟

کارشناسان سئو برای موفقیت در کمپین های خود از یک روش ساده و ثابت پیروی نمی کنند. موتورهای جستجو همیشه الگوریتم های خود را به روز می کنند و راه های جدیدی برای رتبه بندی بالاتر ارائه می دهند. به همین دلیل، برای حفظ رشد خود به داده هایی نیاز دارید. 

موفقیت در سئو با یک استراتژی متشکل از کلمات کلیدی، محتوای با کیفیت، وب سایت با عملکرد بالا و سایر اجزا همراه است. از طریق وب اسکرپینگ، شما قادر خواهید بود به جای گرفتن دستی، داده ها را در حجم زیاد جمع آوری کنید. 

همانطور که قبلا توضیح داده شد، خراش دادن وب عمل استخراج داده ها از یک وب سایت است. این به کاربران امکان می دهد اطلاعات را دریافت کرده و داده ها را به فرمت های مفید صادر کنند. بیشتر کسب‌وکارها زمانی که می‌خواهند بدانند چه چیزی در استراتژی‌هایشان کم است و چه چیزی برای رقبایشان کار می‌کند، وب‌سایت را انجام می‌دهند.

برخی روی ربات‌های خراش‌دهنده سرمایه‌گذاری می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را در زمان واقعی جمع‌آوری کنند. داده های زمان واقعی برای دستیابی به نتایج سئو بهتر مهم است. علاوه بر این، یک وب اسکراپر سرعت استخراج داده های شما را افزایش می دهد زیرا بر خلاف خراش دادن دستی که ممکن است ساعت ها طول بکشد، انجام کار فقط چند ثانیه طول می کشد. 

همانطور که قبلا ذکر شد، سئو تغییر می کند. به همین دلیل است که خراش دادن وب که به شما امکان می دهد داده های زمان واقعی را دریافت کنید برای استراتژی کلی سئو شما مفید است.

سئوی بهتر

در اینجا سایر مزایای اسکراپینگ وب و اینکه چگونه به تلاش های سئو شما کمک می کند آورده شده است:

1. Web Scraping شامل کلمات کلیدی است
کلمات کلیدی یک عنصر حیاتی سئو هستند. آنها در واقع مایه حیات هر وب سایتی هستند. چرا؟ زیرا آنها به شما امکان می دهند وجود داشته باشید و در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قرار بگیرید. بنابراین، بخشی از یک استراتژی خوب این است که کلمات کلیدی بهینه را در صفحات وب و سایر ویژگی های محتوای خود بگنجانید.

اما چگونه وب اسکرپینگ وارد تصویر می شود؟ خراش دادن وب به شما این امکان را می دهد که بینش هایی را در مورد کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند و کلمات کلیدی که به رتبه بندی آنها کمک می کند جمع آوری کنید.

به عنوان مثال، شما در مورد خراش دادن وب می نویسید. در بیشتر موارد، دو کلمه کلیدی اصلی که ممکن است استفاده کنید عبارتند از «معنای خراش دادن وب» و «ابزار خراش دادن وب». با این حال، شما این کلمات کلیدی را صرفاً به خاطر خزیدن و فهرست‌بندی اضافه نمی‌کنید. گوگل به این شکل عمل نمی کند. بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی شما، متوجه می شود که مقاله شما در مورد چیست. 

بنابراین، باید خلاق باشید و از ابزارهایی برای کمک به شناسایی عبارات کلیدی استفاده کنید که هم گوگل و هم کاربران شما آن را مفید و مرتبط با سایت شما می دانند. اینجاست که اسکراپینگ وب وارد می شود.

این به شما کمک می کند تا دریابید که رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند، از چه ابرداده ای برای وبلاگ خود استفاده می کنند و حتی نوع تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) را که اجرا می کنند.

2. Web Scraping داده های متریک را استخراج می کند
جدا از جستجوی کلمات کلیدی، اسکراپینگ وب همچنین به شما امکان می دهد الگوی محتوای با عملکرد بالا را شناسایی کنید. این ابزار به شما ایده می دهد که چگونه محتوای شما با مخاطبان شما طنین انداز می شود. با اجرای اسکراپر وب خود، می توانید تشخیص دهید که کدام محتوای از کدام وب سایت دارای تعامل بالایی است (با نام مستعار پتانسیل افزایش رتبه شما را دارد).

از آنجایی که همه محتوا در صفحه اول SERP رتبه بندی نمی شود، می توانید داده های خود را از جذاب ترین محتوای مشترک خود تجزیه و تحلیل کنید و این بینش ها را در بقیه مطالب بازاریابی محتوای خود اعمال کنید. 

از طریق داده‌های استخراج‌شده توسط وب‌اسکراپر، می‌توانید به استراتژی محتوایی دست پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد به سایر وبلاگ‌ها و صفحات وب با عملکرد ضعیف خود کمک کنید.

3. Web Scraping نتایج جستجو را از طریق بک لینک ها بهبود می بخشد
بک لینک ها عناصر حیاتی در سئو هستند. آنها به گوگل اطلاع می دهند که یک وب سایت خاص برای کاربران مرتبط، معتبر و ارزشمند است.

بک لینک ها همچنین به گوگل می گویند که وب سایت شما دارای منابع قانونی است. اگر گوگل معتقد است که محتوای شما منابع معتبری را به هم مرتبط کرده است، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالا در SERP ها دارید.

با این حال، همه بک لینک ها برابر نیستند. برخی از آنها از سایت های اسپم می آیند و فقط رتبه شما را پایین می آورند. به همین دلیل است که قبل از قرار دادن آنها در محتوای خود باید کیفیت پیوند را بررسی کنید. 

هنگامی که اسکراپینگ وب را انجام می دهید، تشخیص اینکه کدام پیوندها برای شما کار می کنند و کدام یک به شانس رتبه بندی شما آسیب می رسانند، آسان تر می شود.

کلمات کلیدی، داده های معیارها و بک لینک ها تعدادی از عناصر ضروری برای سئو هستند. اما همانطور که گفتیم، بک لینک های زیاد از سایت های بی کیفیت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. با یک وب اسکراپر کاربردی، خلاص شدن از شر این پیوندها برای شما آسان تر می شود.

نتیجه
اسکراپینگ وب به شما فرصت هایی را می دهد تا تلاش های سئوی خود را بهبود بخشید. و اگر منابع و زمان لازم برای انجام دستی آن را ندارید، ربات‌های اسکراپر برای تکمیل کار برای شما وجود دارند. 

با این حال، برخی از وب‌سایت‌ها امنیت بیشتری دارند و می‌توانند ربات‌ها یا ربات‌های وب را شناسایی کنند. هنگام بازدید از این وب سایت ها می توانید به راحتی آدرس IP و فعالیت های خود را جستجو کنید و حریم خصوصی شما را به خطر بیندازید. به همین دلیل، Scrape Proxies مفید خواهد بود. هنگامی که از یک پروکسی استفاده می کنید، آدرس IP شما دیگر شناسایی نمی شود و به شما این فرصت را می دهد که داده های وب سایت را به صورت ناشناس خراش دهید. 

اسکراپینگ وب اهمیت خود را در ایجاد استراتژی های سئو و کمک به صاحبان سایت در رتبه بندی صفحات خود در SERP ها ثابت کرده است. بنابراین، دفعه بعد که در حال برنامه ریزی کمپین خود هستید، خراش دادن وب را به عنوان بخشی از استراتژی کلی خود در نظر بگیرید.