
راهنمای نهایی سئو اینستاگرام
اینستاگرام بهعنوان یکی از سریعترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در حال رشد با ۱.۳۸ میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی است که به کسبوکارها در هر اندازه کمک میکند تا محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند، به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند و با مخاطبان هدف خود گفتگو کنند. .
طبق آمار بازاریابی رسانه های اجتماعی ، اینستاگرام 67 درصد از 290 میلیارد تعامل محتوای برند را ایجاد می کند. علاوه بر این، اینستاگرام بر رفتار مصرف کننده تأثیر گذاشته است زیرا 83 درصد از اینستاگرامرها محصولات یا خدمات جدید را کشف می کنند، 81 درصد تحقیق می کنند و 80 درصد تصمیم می گیرند که آیا محصول یا خدماتی را هنگام استفاده از این پلتفرم بخرند یا خیر.
با چنین پتانسیل فروش فوق العاده ای، جای تعجب نیست که بیش از 25 میلیون کسب و کار از اینستاگرام برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. برای کسب و کارها، کاهش سر و صدا کار سختی است مگر اینکه روی سئو اینستاگرام و تکنیک های سئوی آن تمرکز کنند.
در این پست وبلاگ قصد داریم به توضیح سئوی اینستاگرام و اهمیت آن بپردازیم. ما همچنین شش راه اثبات شده برای بهینه سازی حساب کاربری خود برای سئوی اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهیم و آنها را با مثال های واقعی نشان می دهیم.
سئو اینستاگرام چیست؟
سئوی اینستاگرام فرآیند بهینه سازی محتوای شما به منظور رتبه بالاتر پروفایل شما در نتایج جستجوی اینستاگرام است. این شامل استفاده از کلمات کلیدی، هشتگها و برچسبهای جغرافیایی مناسب است تا مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما محتوای شما را هنگام مرور اینستاگرام میبینند.
چرا روی سئو اینستاگرام سرمایه گذاری کنیم؟
حضور در اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدف شما در پلتفرم کافی نیست. برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری از مشتریان بالقوه، مهم است که از سئو اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید.
علاوه بر این، فرآیند بهینه سازی اکانت اینستاگرام و محتوای شما برای سئو یک راه عالی برای دستیابی به اهداف زیر است:
- افزایش دید آنلاین: هنگامی که سئو اینستاگرام به درستی انجام شود، به محتوای شما اجازه می دهد در نتایج جستجوی اینستاگرام رتبه بالاتری داشته باشد و بنابراین دید آنلاین نمایه شما را افزایش می دهد. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، مشتریان بالقوه بیشتری را می توانید جذب کنید.
- با مخاطبان مناسب ارتباط برقرار کنید: هنگام انجام تحقیقات آنلاین، اینستاگرامرها درخواست های خود را در جستجو تایپ می کنند. هنگامی که محتوای شما برای جستجوی اینستا بهینه شده است، مخاطبان مناسب پست های شما را می بینند، که فرصتی برای افزایش فالوور اینستاگرام شما و تبدیل فالوورها به مشتری می دهد.
- متمایز شدن از همه: همه کسب و کارها در اینستاگرام نگران بهینه سازی محتوا برای جستجوی اینستاگرام نیستند. مهم نیست که محتوای شما چقدر جالب و مفید باشد، تا زمانی که مخاطب هدف شما آن را نبیند، معنایی ندارد. با تاکتیک های سئو اینستاگرام، نه تنها می توانید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، بلکه می توانید رقبای خود را نیز شکست دهید.
بدون شک، تکنیک های سئو اینستاگرام به کسب و کار شما کمک می کند تا از حضور در اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرد و به اهداف تجاری خود دست یابد.
در اینجا شش راه اثبات شده برای بهینه سازی حساب کاربری خود برای سئوی اینستاگرام آورده شده است:
1. بیو درست اینستاگرام را بنویسید
اکثر مردم به محتوای شما توجه نمی کنند مگر اینکه مطمئن شوند کسب و کار شما برای آنها مناسب است. وقتی صحبت از بازاریابی اینستاگرام به میان می آید، بخش بیو شما مهمترین چیز است زیرا اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام بررسی پروفایل شما می بینند.
اگر حساب کاربری و بیو اینستاگرام خود را برای سئوی اینستاگرام بهینه کنید، به مشتریان بالقوه کمک میکنید شرکت شما را هنگام مرور پلتفرم پیدا کنند یا حتی دنبالکنندگان اینستاگرام خود را افزایش دهند .
در اینجا چند نکته در مورد نحوه بهینه سازی بیو اینستاگرام برای سئو وجود دارد:
- کلمه کلیدی انتخابی خود را در یک نام کاربری، نام نمایشی و بیو اضافه کنید
- دسته پروفایل مربوطه را انتخاب کنید
- هشتگ های مارک مرتبط را درج کنید
- URL های مناسب SEO را اضافه کنید
Fashionenira نمونه خوبی از یک حساب اینستاگرام بهینه شده برای سئو است:
2. از هشتگ ها و جئوتگ ها استفاده کنید
سئوی اینستاگرام به معنای اطمینان از این است که مخاطبان هدف شما می توانند محتوای شما را کشف کنند و در مورد کسب و کار شما در پلتفرم اطلاعات بیشتری کسب کنند. از آنجایی که هشتگ ها به کاربران رسانه های اجتماعی کمک می کنند مکالمات را سازماندهی کنند و برچسب های جغرافیایی به افراد کمک می کند محتوای مناسب را در مکان خود پیدا کنند، استفاده از هشتگ ها و برچسب های جغرافیایی هنگام بهینه سازی حساب خود برای سئوی اینستاگرام بسیار مهم است.
بیایید نگاهی به هتل آوالون بیندازیم. هنگام ارسال پست در اینستاگرام، این کسب و کار محلی هشتگ و برچسب جغرافیایی خود را اضافه می کند تا به افرادی که علاقه مند به یک منطقه خاص هستند کمک کند تا به راحتی تجارت خود را کشف کنند.
با این حال، استفاده از هشتگ برای سئو اینستاگرام به معنای تمرکز بر هشتگ های مارک دار نیست. برای مثال، اگر میخواهید یک فروشگاه کالای سفارشی را در این پلتفرم تبلیغ کنید، میتوانید از هشتگهایی مانند #merchandise، #merch یا #merchandising برای دستیابی به مخاطبان گستردهتری از مشتریان بالقوه استفاده کنید.
3. کلمات کلیدی را در زیرنویس قرار دهید
اگر در اینستاگرام هستید، احتمالاً متوجه شده اید که این پلتفرم محتوای مشابهی را که معمولاً دوست دارید یا در مورد آن نظر می دهید توصیه می کند. به عنوان یک صاحب کسب و کار یا یک بازاریاب، مهم است که محتوای اینستاگرام خود را برای سئو نیز بهینه کنید.
چگونه؟ زیرنویس های محکم بنویسید و کلمات کلیدی و عبارات مرتبط را در آن بگنجانید. این به افراد اجازه می دهد تا حساب شما را از طریق صفحه کاوش پیدا کنند.
به عنوان مثال، اگر یک کافه را در اینستاگرام تبلیغ می کنید، باید کلمات کلیدی مرتبط با معنایی مانند فنجان، قهوه، شیرینی و غیره را وارد کنید. اگر گزینه های خلاقانه تری داشته باشید، می توانید به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.
در اینجا یک مثال است:
4. متن جایگزین را در پست ها اضافه کنید
امروزه، تقریباً هر پلتفرم رسانههای اجتماعی ویژگیهایی را ارائه میکند که به افراد دارای معلولیت کمک میکند محتوا را به راحتی کشف کنند. اینستاگرام همچنین دارای ویژگی هایی مانند متن جایگزین در پست ها است که به کاربران کم بینا اجازه می دهد تا زمینه تصاویر شما را بهتر درک کنند.
بنابراین، افزودن متنهای جایگزین در پستها یک تکنیک موثر سئوی اینستاگرام است که به همه کاربران کمک میکند تا محتوای دقیق روی پلتفرم مصرف کنند. علاوه بر این، شما این فرصت را دارید که متن جایگزین را به صورت دستی اضافه کنید و بنابراین محتوای دقیق تری را با تنظیمات پیشرفته در اختیار کاربران قرار دهید:
خبر خوب؟ اینستاگرام دارای فناوری تشخیص شی است که به طور خودکار پست های شما را توصیف می کند. اما اگر میخواهید متن جایگزین خوبی برای پستهای خود بنویسید، میتوانید یک متخصص با تجربه رسانههای اجتماعی را استخدام کنید که میداند چگونه این کار را انجام دهد.
5. ایجاد حساب های جداگانه برای مکان های مختلف
اینستاگرام به ابزاری عالی برای مشتریان مدرن برای کشف محصولات و خدمات جدید تبدیل شده است، اما بسیاری از افراد هنگام جستجو در پلتفرم برای یافتن مشاغل در یک منطقه جغرافیایی خاص، عبارات کلیدی محلی را نیز درج می کنند.
هشتگها و برچسبهای جغرافیایی به مشاغلی که محصولات/خدمات خود را در اینستاگرام بازاریابی میکنند، فرصتی برای مراقبت از سئوی محلی ارائه میدهند . اما شما همچنین می توانید حساب های جداگانه ای برای مکان های مختلف ایجاد کنید تا اطلاعات مناسب را به مخاطبان مناسب ارائه دهید.
مورد مورد نظر:
تاکو بل با حدود 7070 مکان در 26 کشور در سراسر جهان، حساب های اینستاگرام مختلفی برای کشورهای مختلف دارد تا مستقیماً با مخاطبان خود در یک کشور خاص صحبت کند.
اما اگر مانند تاکو بل یک رستوران زنجیرهای بزرگ و شناخته شده در جهان نیستید و مدیریت حسابهای جداگانه برای کسبوکارتان سخت است، میتوانید از Over Under یاد بگیرید و مکانهای مختلف را در بخش بیو به فالوورهای اینستاگرام خود بگویید:
6. فالوورهای خود را تشویق به افزودن برچسب کنید
بازاریابی دهان به دهان یکی از قویترین تاکتیکهای بازاریابی است که به برند شما کمک میکند در مقابل مخاطبان هدف قرار بگیرد و محصولات شما را بدون فروشندگی بازاریابی کند. چرا؟ حدود 92 درصد از مشتریان به دوستان و خانواده خود بیشتر از برندهای موجود در اینترنت اعتماد دارند، به این معنی که مشتریان بالقوه شما پس از دیدن آنها به عنوان توصیه های دوستان خود در رسانه های اجتماعی، احتمالاً محصولات شما را آزمایش می کنند.
و اگر میخواهید حساب خود را برای سئوی اینستاگرام بهینه کنید، باید به فکر اضافه کردن هر چه بیشتر تگها و هشتگهای برند باشید. با فالوور وفادار، می توانید فالوورهای خود را تشویق کنید تا تگ اضافه کنند و به افراد بیشتری اجازه دهید کسب و کار شما را در اینستاگرام کشف کنند.
راههای زیادی برای تشویق فالوورها برای اضافه کردن برچسبهای برند وجود دارد، اما یکی از موثرترین آنها این است که در مورد کمپین خود در بخش بیو بگویید، درست مانند مثال زیر:
7. از استوری های اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید
در سال ۲۰۱۶، زمانی که اینستاگرام فرمت محتوای زودگذر خود، Stories را معرفی کرد، مردم نمیتوانستند محبوبیت فزاینده این ویژگی را پیشبینی کنند. Stories از آنجایی که طول عمرش محدود است، حس فوریت ایجاد می کند که افراد را تشویق می کند این محتوا را تماشا کنند. امروزه بیش از 500 میلیون کاربر روزانه استوری ایجاد یا تماشا می کنند.
مردم نه تنها استوری اینستاگرام را دوست دارند، بلکه این قالب محتوا ویژگیهای بسیار متنوعی را نیز ارائه میکند که به بهینهسازی محتوای شما برای کشف در پلتفرم کمک میکند. برای مثال، اگر از هشتگها یا برچسبهای جغرافیایی استفاده میکنید، محتوای شما میتواند به میلیونها کاربر بالقوه برسد که برند شما را در پلتفرم دنبال نمیکنند اما به موضوع یا حوزه خاصی علاقه نشان میدهند.
در اینجا نحوه استفاده Sephora Canada از استوری های اینستاگرام برای تبلیغ محصولات خود آورده شده است:
8. با حلقه های اینستاگرام آزمایش کنید
آیا می خواهید توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید؟ با حلقه های اینستاگرام آزمایش کنید. این ویدیوهای کوتاه اما آموزنده در صفحه کاوش ظاهر می شوند و به شما فرصتی می دهند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.
از آنجایی که محتوای ویدیویی بین کاربران بسیار محبوب است، می توانید ویدیوهای کوتاهی ایجاد کنید که به بینندگان خود درباره کسب و کار یا محصولات شما بگوید. به عنوان مثال، میتوانید خط تولید خود را به نمایش بگذارید، درست مانند کاری که ASOS در مثال زیر انجام میدهد:
علاوه بر این، هنگامی که حلقههای اینستاگرام خود را با افزودن برچسبها و هشتگهای مرتبط بهینه میکنید، میتوانید در مقابل مشتریان بالقوه قرار بگیرید و آن را به یکی از مؤثرترین استراتژیهای تولید سرنخ تبدیل کنید. همچنین میتوانید کدهای محصول را در عنوان خود بگنجانید تا بینندگان علاقهمند را به مشتریانی پولی تبدیل کنید، زیرا بسیاری از مصرفکنندگان مدرن احتمالاً به خرید فوری میپردازند. برد-برد برای هر دو طرف!
در نهایت
هنگامی که کسب و کار خود را در اینستاگرام بازاریابی می کنید، هرگز سئوی اینستاگرام و تاثیر آن بر دیده شدن برند را فراموش نکنید. خوشبختانه، اینستاگرام دارای ویژگی های درون برنامه ای مختلفی است که به بازاریابان کمک می کند محتوا و پروفایل خود را برای سئو اینستاگرام بهینه کنند. فرصت را از دست ندهید تا با تاکتیکهای ناشناخته سئو اینستاگرام به مخاطبان مناسب دست یابید که برای کسبوکارها در هر اندازه و جایگاه مناسبی عمل میکند.