محتوای ویدیویی برای بهبود رتبه بندی گوگل

محتوای ویدیویی برای بهبود رتبه بندی گوگل

  • مدیر سایت

نکاتی برای افزودن محتوای ویدیویی برای بهبود رتبه بندی گوگل

بر اساس یک نظرسنجی، یوتیوب دومین وب سایت ویدیویی پربازدید در سراسر جهان در سال 2021 بود. به عنوان یک بازاریاب، نمی توانید این پلتفرم را برای انتقال پیام خود از دست بدهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالایی کسب کنید.

استفاده از محتوای ویدیویی برای دستیابی به بازار هدف برای بهبود رتبه بندی گوگل مهم است. محتوای ویدیویی فرصتی برای نشان دادن تخصص شرکت شما، متمایز کردن خود از رقبا و افزایش تعامل با مشتری فراهم می کند. 

همچنین باید برای بهینه سازی ویدیوهای موجود خود وقت بگذارید تا در جستجوها عملکرد بهتری داشته باشند.

میلیون ها ویدیوی تجاری و مارک دار در یوتیوب و دیگر پلتفرم ها وجود دارد. برای متمایز شدن از سایرین، ویدیوی شما باید با مخاطبان شما مرتبط باشد و با توجه به نیازهای بازار هدف شما تولید شود.

یکی از راه‌های جلب علاقه آنها، ایجاد ویدیوهای توضیحی متحرک جذاب و معنادار است که به اندازه کافی به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد.

با این اوصاف، بیایید اهمیت محتوای ویدیویی برای دیده شدن و نتیجه نهایی شما را بررسی کنیم.

با محتوای ویدیویی رتبه گوگل را افزایش دهید
محتوای ویدیویی

الگوریتم رتبه بندی گوگل برای رتبه بندی مرتبط ترین و مفیدترین صفحات در بالای SERP ها طراحی شده است. شرکت‌ها و بازاریابان باید روش‌های مختلفی را بررسی کنند تا در گوگل بیشتر دیده شوند. یک روش اضافه کردن محتوای ویدیویی و ارائه یک لینک مستقیم به وب سایت شما است تا کاربران اطلاعات شرکت شما را در صفحه اصلی خود ببینند. ویدیو را در YouTube یا Vimeo آپلود کنید و سپس پیوند را در توضیحات ویدیو اضافه کنید.

ویدیوهای با کیفیت بالا ایجاد کنید
هنگامی که می خواهید ویدیویی را به صفحه وب خود اضافه کنید، مطمئن شوید که ویدیوهای شما با کیفیت هستند و حاوی اطلاعات یا راه حل هایی هستند که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. برای ایجاد ویدیوهای جذاب و آموزنده برای بازاریابی برند خود، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • عناصر هویت برند خود را اضافه کنید
  • به نقاط دردناک مخاطب خود بپردازید
  • محتوای جذاب و جذاب ایجاد کنید
  • از داستان سرایی استفاده کنید
  • تصاویر کوچک چشم نواز ایجاد کنید

بهینه سازی ویدیوها برای افزایش رتبه
با الگوریتم های گوگل که همیشه در حال تغییر هستند، بهینه سازی ویدیو از همیشه مهمتر است تا بهترین شانس یافتن ویدیوهای شما را بدهد.

وب‌سایت‌هایی که ویدیوهای باکیفیت دارند نه تنها برای بینندگان ارزش ایجاد می‌کنند، بلکه دارای مزیت قابل توجهی در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) هستند. در نتایج جستجو، ویدئوها برای مشاهده موتورهای جستجو با انواع دیگر محتوا، مانند پست‌های وبلاگ و مقالات خبری رقابت می‌کنند.

در این مقاله نحوه بهینه سازی ویدیوهای خود برای رتبه های بالاتر در یوتیوب و جستجوی گوگل و قرار گرفتن در معرض بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هدف این است که وقتی کاربر کلمه کلیدی شما را جستجو می کند، صفحه خود را در بالاترین رتبه قرار دهید و تحقیق در مورد کلمات کلیدی را برای برنامه بازاریابی شما ضروری می کند.

تکنیک های مختلفی برای بهینه سازی ویدیوهای شما وجود دارد. برخی از این تکنیک ها شامل واترمارکینگ، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، قرار دادن کلمات کلیدی در بخش نظرات و استفاده صحیح از عبارات کلیدی است. 

در اینجا نکات دیگری وجود دارد که باید دنبال کنید:

ویدیوهای خود را در بستر مناسب آپلود کنید
بستر مناسبی را برای میزبانی ویدیوهای خود انتخاب کنید. اگر به دنبال راه‌هایی برای افزایش آگاهی از برند خود و تثبیت خود به عنوان یک متخصص هستید، با پلتفرم‌های قابل اعتمادی مانند YouTube و Vimeo نمی‌توانید اشتباه کنید. استفاده از این کانال ها به شما کمک می کند تا توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس شوید. به این ترتیب می توانید برند خود را به درستی بازاریابی کنید و حضور آنلاین خود را افزایش دهید.

به دنبال موضوعاتی باشید که احتمالاً ترافیک دریافت می کنند
موضوع شما یک ابزار ضروری در سئو برای بهبود نتایج جستجو و آگاهی از برند شما است. برای اینکه مطمئن شوید ویدیوی شما جذاب می شود، حتما موضوعاتی را انتخاب کنید که مخاطبان به آن علاقه دارند. برای این کار، می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند ahrefs و AnswerThePublic استفاده کنید . همچنین می‌توانید ویدیوهای توضیح‌دهنده متحرک بسازید که به مهم‌ترین سؤالات بینندگان شما پاسخ دهد.

اضافه کردن زیرنویس ویدیو
زیرنویس‌ها را می‌توان قهرمان‌های گمنام در فضای بازاریابی ویدیویی در نظر گرفت. با افزودن زیرنویس به ویدیوی خود، آن را برای بینندگانی که آن را در حالت بی‌صدا تماشا می‌کنند یا کسانی که مشکلات شنوایی دارند، در دسترس قرار می‌دهید. به این ترتیب، تعامل کاربر را افزایش می دهید و تجربه کاربر را افزایش می دهید.

اگر مدتی است که در بازاریابی فعالیت کرده اید، می دانید که گوگل محتوایی را با زمان نگهداری کاربر بالاتر در اولویت قرار می دهد. بنابراین اگر کاربران شما مدت طولانی تری روی ویدیوی شما بمانند، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالا در SERP ها وجود دارد. 

هنگام ایجاد زیرنویس، می توانید از ابزار نرم افزار تشخیص صدا استفاده کنید یا یک ترانویس حرفه ای استخدام کنید.

عنوان و توضیحات ویدیو را بهینه کنید
دقیقاً مانند وبلاگ شما، توضیحات و عنوان ویدیوی شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود. برای نتایج بهتر، از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک در عناوین و توضیحات خود استفاده کنید تا بینندگان خود را آسان تر پیدا کنند. به یاد داشته باشید که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید و از اصطلاحات کلیدی خود به طور طبیعی استفاده کنید. 

ویدیویی را که می خواهید رتبه بندی کنید جاسازی کنید
بسیاری از برندها اشتباه می کنند که چندین ویدیو را برای یک صفحه جاسازی می کنند. با این حال، گوگل ایندکس کردن صفحات با بیش از یک ویدیو را متوقف کرد. بنابراین به ویدیویی که می‌خواهید اولویت‌بندی کنید و در نتایج جستجو تبلیغ کنید فکر کنید و به آن پایبند باشید. برای مثال، می‌توانید ویدیوی توضیح‌دهنده جامع خود، با نام ویدیوی پول خود را در صفحه پول خود جاسازی کنید.

اطمینان حاصل کنید که ویدیوی جاسازی شده شما مرتبط است
مطمئن شوید که ویدیوی شما با زمینه کلی صفحه مرتبط است. اگر ویدیو با متن صفحه تراز نباشد، Google صفحه را نمی‌خزد. این دلیلی است که اکثر ویدیوها در جستجوی گوگل رتبه بندی نمی شوند. اگر صفحه مربوط به خدمات لوله کشی باشد، ویدیوی شما نمی تواند درباره اهمیت نابودی آفات باشد.

از تصاویر کوچک جذاب استفاده کنید
تصاویر کوچک شما اولین چیزهایی هستند که بینندگان شما خواهند دید - طبیعی است که زمان و تلاش خود را صرف کنید تا آنها را به بهترین شکل ممکن بسازید. بنابراین مطمئن شوید که تصاویر کوچک شما چشم نواز هستند و به عنوان تیزرهای جذاب برای ویدیوهای شما عمل می کنند.

همین امروز شروع به ساختن برنامه بازاریابی محتوایی خود کنید
در پایان، افزودن محتوای ویدیویی به وب سایت شما راهی سریع و آسان برای بهبود رتبه بندی گوگل است و در عین حال تجربه جذاب تری را به کاربران ارائه می دهد. هم برای انسان ها و هم برای ربات های موتور جستجو عالی است و به ابتکارات بازاریابی کلی شما ارزش می بخشد.

امیدواریم با این نکات بتوانید شروع به ساخت یک استراتژی بازاریابی محتوای ویدیویی کنید که به شما امکان می دهد برند خود را به نمایش بگذارید و از سر و صدا متمایز شوید. موفق باشید!