بهینه سازی شبکه های اجتماعی چیست؟

بهینه سازی شبکه های اجتماعی چیست؟

  • مدیر سایت

عوامل کلیدی در بهینه سازی شبکه های اجتماعی
عوامل زیر تأثیر مستقیمی بر ایجاد و تنظیم محتوا برای به حداکثر رساندن بازدیدها، تعامل‌ها و تبدیل‌ها دارند:

  • محتوای "بهینه شده" - به عبارت دیگر، ترکیبی از هر دو محتوای اصلی (ایجاد شده توسط شرکت شما) و محتوای سرپرست (ایجاد شده توسط شخص دیگری). 
  • محتوایی که از نظر تاریخی باعث جلب نظر و تعامل می شود. به عنوان مثال می توان به فیلم های کوتاه، تصاویر و اینفوگرافیک ها و حتی پست های طنز مرتبط اشاره کرد. 
  • تعامل استراتژیک با مشتریان این شامل انتشار محتوا در سایت‌های اجتماعی در زمان‌هایی است که بینندگان بیشترین فعالیت را دارند، به مشکلات یا شکایات رسیدگی می‌کنند و در صورت لزوم با مشتریان در سایت‌های اجتماعی تعامل می‌کنند. 
  • توجه به تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد وب‌سایت، تبلیغات اجتماعی پولی، یا لایک‌ها و نظرات به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ببینند چه محتوایی خوب یا ناموفق است و به آن‌ها اجازه می‌دهد در کمپین‌ها به جلو حرکت کنند یا کمپین‌هایی را که کار نمی‌کنند متوقف کنند. 

چگونه محتوای رسانه های اجتماعی را بهینه کنیم
بهینه سازی فعالیت رسانه های اجتماعی شامل استفاده صحیح از شبکه ها و تکنیک های رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل منظم نحوه عملکرد محتوای اجتماعی است. 

پلتفرم های ایده آل را انتخاب کنید
برای تعیین اینکه چه نوع محتوایی برای مخاطبانشان مناسب‌تر است، مدیران رسانه‌های اجتماعی معمولاً با شناسایی دنبال‌کنندگانشان و کجا به دنبال آن هستند، شروع می‌کنند. این اغلب شامل بررسی این است که کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی بیشترین فرصت ها را برای تعامل با مشتریان ایده آل خود ارائه می دهند.

شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، فیس‌بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، لینکدین، اسنپ‌چت ، یوتیوب و پینترست هر کدام جمعیتی مجزا از کاربران را تامین می‌کنند، بنابراین بخشی از بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی، متناسب کردن محتوا است.

هشتگ های مربوطه را انتخاب کنید
به‌ویژه در شبکه‌های هشتگ محور مانند اینستاگرام و توییتر، بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی شامل شناسایی هشتگ‌هایی نیز می‌شود که احتمال دیدن محتوای خاصی را برای کاربر افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال، یک تعمیرگاه خودرو هشتگ‌های پرطرفدار مرتبط با صنعت خدمات خودرو را بررسی می‌کند و آن‌ها را به صورت استراتژیک در پست‌ها قرار می‌دهد تا احتمال اینکه محتوای آن‌ها در مقابل مخاطبان مورد نظر ظاهر شود، افزایش یابد.

مشخصات شبکه را دنبال کنید 
هر شبکه مشخصاتی برای نوع محتوای قابل اشتراک گذاری دارد. آن‌ها نشان می‌دهند که تصاویر و ویدیوها چه نسبت ابعادی باید داشته باشند، همچنین محدودیت‌های کاراکتر برای متن و تعداد هشتگ‌ها، تصاویر و پیوندها را می‌توان در یک پست گنجاند.

همه این مشخصات در هنگام توسعه یک استراتژی بهینه سازی رسانه های اجتماعی ملاحظات مهمی هستند. اگر آنها دنبال نشوند، محتوای پست ممکن است به طرز ناخوشایندی قطع یا اندازه شود و سایت‌ها ممکن است محتوا را در نتایج جستجو قرار ندهند. ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite برای سازماندهی و برنامه ریزی محتوا با توجه به نیازهای هر شبکه مفید هستند.

به طور منظم عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید
گزارش‌های مربوط به عملکرد رسانه‌های اجتماعی، مانند کلمات کلیدی، تعامل و محتوای پولی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وضعیت فعلی پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را تجسم کنند. آنها می توانند بر اساس روندهایی که می بینند بهینه سازی کنند. به عنوان مثال، اگر یک پست خاص عملکرد خوبی نداشته باشد یا تعامل کمتر از حد معمول داشته باشد، تیم‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است از کلمات کلیدی مختلفی برای پست بعدی برای ادامه آزمایش عملکرد استفاده کنند. تجزیه و تحلیل مستمر منجر به افزایش درک عملکرد برند و تعامل با مشتری، و همچنین اینکه چه نوع محتوایی در برابر اهداف کسب و کار بهترین عملکرد را دارد، می شود. 

بهینه سازی رسانه های اجتماعی در مقابل بازاریابی رسانه های اجتماعی
برخلاف بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) که عمدتاً به تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی مربوط می شود، بهینه سازی رسانه های اجتماعی بر محتوای ارگانیک (غیر پولی) متمرکز است. با این حال، این دو مفهوم کاملاً در هم تنیده شده اند زیرا هر دو بر عملکرد کلی حساب رسانه اجتماعی و همچنین نتیجه کسب و کار تأثیر می گذارند.

اگر یک حساب رسانه اجتماعی و محتوایی که به اشتراک می‌گذارد بهینه شده باشد، هر کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به احتمال زیاد موفق خواهد بود. گاهی اوقات، عملکرد یک حساب رسانه اجتماعی را می توان با اجرای یک کمپین SMM بهبود بخشید ، در نتیجه روند SMO را کمی آسان تر می کند.

علاوه بر این، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (با تمرکز بر قرار گرفتن در معرض پولی یا افزایش یافته) معمولاً بر روی تبدیل متمرکز است: کسب‌وکار می‌خواهد مخاطب محتوا را ببیند و سپس برای خرید یا ارائه اطلاعات تماس کلیک کند. برای گسترش دسترسی به محتوای پولی، تیم‌های رسانه‌های اجتماعی از کمپین‌های SMM با رسانه‌های اجتماعی ارگانیک که بهینه‌سازی شده‌اند پشتیبانی می‌کنند. 

شبکه های اجتماعی

SMO در مقابل SEO
بهینه سازی رسانه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیز ارتباط نزدیکی با هم دارند. بهینه سازی موتورهای جستجو شامل برنامه ریزی کلمات کلیدی و تنظیم محتوای سایت برای به حداکثر رساندن شانس رتبه بندی سایت در بین نتایج جستجو برای آن عبارات است.

این تا حد زیادی به الگوریتم هر موتور جستجو بستگی دارد . این الگوریتم‌ها معمولاً هنگام تعیین عملکرد کلی جستجو، نحوه عملکرد پیوندهای یک وب‌سایت در رسانه‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرند، بنابراین استراتژی SMO یک وب‌سایت ابزار مهمی برای SEO نیز است.

ابزارهای SMO
Hootsuite یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی برای بهینه سازی و خودکارسازی محتوای اجتماعی استلوگوی Hootsuite. ایجاد. کاربران می توانند چندین پروفایل اجتماعی و شبکه را به هم متصل کنند، پست ها را برنامه ریزی کنند و به تعامل اجتماعی از داشبورد Hootsuite پاسخ دهند. Hootsuite همچنین یک داشبورد تجزیه و تحلیل اجتماعی ارائه می دهد، بنابراین مشاغل می توانند عملکرد پست های خود را مشاهده کنند. 

Sprout Social یک راه حل مدیریتی است که به کسب و کارها اجازه می دهد محتوای رسانه های اجتماعی خود را برنامه ریزی کنند، معیارهای رقبا و روندهای صنعت را تجزیه و تحلیل کنند و فرصت های حمایتی را برای کارمندان فراهم کنند. صندوق ورودی تعامل به مدیران رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا از نظارت و پاسخ‌دهی به مشتری مطلع باشند. 

Zoho Social یک ابزار مدیریتی است که برنامه ریزی تقویم رسانه های اجتماعی، نظارت بر تعامل و تجزیه و تحلیل اجتماعی را ارائه می دهد. کاربران می توانند پست ها را بر اساس فعالیت مخاطبان برنامه ریزی کنند و یک خط لوله محتوای اجتماعی طراحی کنند. ابزار تجزیه و تحلیل اجتماعی به تیم های رسانه ای اجازه می دهد تا گزارش های سفارشی ایجاد کنند و زمان هایی را برای ارسال گزارش به اعضای تیم برنامه ریزی کنند. 

به دنبال بهینه سازی و بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی خود هستید؟ از ما مشاوره رایگان بگیرید.