فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو

فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو

  • مدیر سایت

قبل از شروع یک پروژه بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، مهم است که فرآیند مربوط به یک کمپین سئو موثر را درک کنید. برای این منظور، فرآیند را به شش مرحله نشان داده شده در زیر تقسیم می کنیم و فعالیت های مربوط به هر یک از این مراحل را شرح می دهیم. حتی اگر در نهایت فرآیند سئو را به یک متخصص استخدام کنید، درک مولفه‌ها باعث می‌شود مصرف‌کننده‌ای آگاه‌تر از آن خدمات باشید.

هر چند ابتدا یک کلمه در مورد بهینه سازی موتور جستجو به طور کلی. فرآیند سئو با این مراحل و کارهای اولیه ای که انجام می دهیم شروع و به پایان نمی رسد. برای دستیابی به موفقیت مداوم، نظارت بر نتایج و ساخت محتوای معنادار به طور مداوم بسیار مهم است. من یک بار توضیحات کامل فرآیند سئو را خواندم:

این [بهینه سازی موتور جستجو] ذاتاً تکراری است. به طور خلاصه، این یک فرآیند است، نه یک پروژه. - جان توادروس

  1. پژوهش
  2. گزارش و تعیین هدف
  3. ساخت محتوا
  4. بهینه سازی صفحه
  5. اجتماعی و لینک سازی
  6. پیگیری گزارش و تحلیل

پژوهش
تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق عبارت کلیدی شامل شناسایی گروهی از عبارات کلیدی است که در بهینه سازی استفاده می شود. این مرحله اولیه بسیار مهم است و به زمان قابل توجهی نیاز دارد تا مجموعه خوبی از عبارات را پیدا کنید که ترکیب متعادلی از دو عامل مهم را ارائه می دهد: استفاده زیاد توسط جستجوگران و رقابت نسبتاً کم در موتورهای جستجو.

تعیین پرکاربردترین عبارتی که حاوی کلمه(های) کلیدی مورد نظر شما باشد نسبتا آسان است. ابزارهای آنلاین به شما امکان می دهند کلمه یا کلمات کلیدی خاصی را وارد کنید و تمام روش هایی را که جستجوگرها در ماه گذشته از آن کلمه(ها) استفاده کرده اند و با چه حجمی بازمی گرداند. با این حال، عبارت(های) مورد استفاده نیز احتمالاً عبارتی است که بیشترین رقابت را در نتایج جستجو دارد و بنابراین ممکن است جایی نباشد که می خواهید تلاش های بهینه سازی خود را اختصاص دهید. یک رویکرد مؤثرتر، یافتن مجموعه‌ای از عبارات است (10 عدد دور خوبی است) که به‌شدت توسط جستجوگران استفاده می‌شوند، اما از نظر تعداد کل نتایج جستجو رقابتی کمتری دارند.

به عنوان مثال، فرض کنید صاحب کسب و کاری هستید که آپارتمان‌هایی را در یک منطقه شهری خاص، «شهر بزرگ» اجاره می‌کند. آپارتمان های شما تنها در یک منطقه مترو قرار دارند، بنابراین شما قرار نیست اصطلاحات کلی مانند "آپارتمان" را انتخاب کنید. شما فقط به جستجوگرانی علاقه مند هستید که به دنبال آپارتمان در شهر شما هستند. مکان منطقی برای شروع با نام شهر شما و کلمه "آپارتمان" است. ممکن است متوجه شوید که بیشترین استفاده از عبارت "آپارتمان های شهر بزرگ" است. با این حال، هنگامی که در گوگل و یاهو جستجوهای نمونه برای آن عبارت انجام می دهید، متوجه می شوید که رقابت برای آن عبارت بسیار زیاد است. اگر به یافته های خود از ابزار کلیدواژه برگردید، ممکن است متوجه شوید که عبارتی مانند "آپارتمان در شهر بزرگ" هنوز به شدت توسط جستجوگران استفاده می شود، اما رقابت بسیار کمتری دارد. این عبارات همان عباراتی هستند که سپس در بخش بهینه سازی سایت در کار سئو هدف قرار خواهید داد.

تحقیقات رقابتی
هنگامی که به عبارات کلیدواژه مورد نظر مجهز شدیم، تجزیه و تحلیل رقابتی کاملی از سایت موضوعی در برابر 7 تا 10 رقیب بزرگ آن انجام می دهیم (با استفاده از رقبای آفلاین و آنلاین). ما از مجموعه‌ای از معیارهای سئو استفاده می‌کنیم، از جمله محتوای نمایه‌شده، رتبه الکسا، لینک‌های ورودی، سن دامنه، و دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی در میان سایر موارد. از طریق این فرآیند، ما می‌توانیم موقعیت شروع سایت مشتری را در مقابل رقبای آن بسنجیم و مناطقی را که نیاز به اولویت در کار بعدی دارند، شناسایی کنیم. به عنوان مثال، اگر ببینیم که نسبت به رقابت، سایت مشتری 50٪ محتوای ایندکس کمتری دارد، در این صورت تولید محتوا در اولویت هدف گذاری قرار می گیرد که در مرحله بعدی اتفاق می افتد.

تحقیقات رقابتی
هنگامی که به عبارات کلیدواژه مورد نظر مجهز شدیم، تجزیه و تحلیل رقابتی کاملی از سایت موضوعی در برابر 7 تا 10 رقیب بزرگ آن انجام می دهیم (با استفاده از رقبای آفلاین و آنلاین). ما از مجموعه‌ای از معیارهای سئو استفاده می‌کنیم، از جمله محتوای نمایه‌شده، رتبه الکسا، لینک‌های ورودی، سن دامنه، و دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی در میان سایر موارد. از طریق این فرآیند، ما می‌توانیم موقعیت شروع سایت مشتری را در مقابل رقبای آن بسنجیم و مناطقی را که نیاز به اولویت در کار بعدی دارند، شناسایی کنیم. به عنوان مثال، اگر ببینیم که نسبت به رقابت، سایت مشتری 50٪ محتوای ایندکس کمتری دارد، در این صورت تولید محتوا در اولویت هدف گذاری قرار می گیرد که در مرحله بعدی اتفاق می افتد.

ساخت محتوا
محتوا در بهینه سازی موتورهای جستجو پادشاه است. موتورهای جستجو عاشق متن هستند. محتوای با حجم بالا و با کیفیت بالا مرتبط با کسب و کار شما به چند روش مهم در خدمت شما خواهد بود.

اول، سایتی که با محتوای باکیفیت مورد علاقه کاربران سایت بارگذاری شده است، دلیلی برای ماندن و دلیلی برای بازگشت به آنها می دهد. به هر حال، دلیل اینکه آنها به سایت شما آمدند، یافتن اطلاعات بود. دوم، شما مزیت اضافه ای را دریافت خواهید کرد که دقیقاً همان چیزی را که موتورهای جستجو می خواهند ارائه می دهد - محتوا. موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار و محصولات شما خواهند داشت. این اطلاعات مستقیماً به رتبه‌بندی آنها برای عبارات کلیدی مرتبط به سایت شما تبدیل می‌شود.

اغلب در مرحله تحقیقات رقابتی متوجه می‌شویم که سایت مشتری از رقبای خود در میزان محتوای ایندکس شده عقب‌تر است. در این موارد، این مرحله از فرآیند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بهینه سازی صفحه
پس از افزودن محتوای جدید و با کیفیت بالا، به بهینه سازی روی صفحه می پردازیم.

عنوان صفحه
مطمئن شوید که عناوین صفحات سایت شما چیزی غیر از نام شرکت شما یا "خوش آمدید" را بیان می کند. در حالت ایده آل، آنها باید با عبارت هدف شما برای آن صفحه پیشروی کنند و سپس نام شرکت شما را دنبال کنند.

برجستگی عبارات کلیدواژه هدفمند
کافی نیست که عبارت(های) کلیدواژه خود را در جایی در صفحه وب داشته باشید، جایگاه و برجستگی داده شده به آنها نیز بر قرارگیری موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، حذف پاراگراف اول سایت با عبارت کلیدواژه خود، وزن بیشتری به آن می دهد تا اینکه آن را تا نیمه پایین صفحه در وسط یک پاراگراف دفن کنید. همچنین استفاده از اندازه فونت بزرگتر و بولد کردن متن می تواند بر اهمیت آن تأکید کند و بر رتبه بندی صفحه برای آن عبارت تأثیر مثبت بگذارد.

نقشه سایت
ایجاد یک نقشه سایت که شامل یک لیست به خوبی سازماندهی شده از پیوندها به تمام صفحات مهم سایت شما باشد و شامل یک لینک متنی به نقشه سایت در صفحه اصلی شما باشد، راه ایده آلی برای اطمینان از ایندکس شدن تمام صفحات سایت است. موتورهای جستجو وقتی از سایت موضوع بازدید می کنند.  کنسول جستجوی گوگل برای این منظور ایده آل است.

داده های ALT و META
اینها برچسب هایی هستند که توسط کاربران سایت دیده نمی شوند. آنها در کد سایت تعبیه شده اند. برچسب‌های ALT به متنی اشاره می‌کنند که یک تصویر را توصیف می‌کند - کلماتی که هنگام حرکت ماوس روی برخی از تصاویر ظاهر می‌شوند. در بهینه سازی نام شرکت، یک تگ ALT که در پشت تصویر لوگوی شرکت شما قرار می گیرد، ایده آل است. متا تگ ها خطوطی از کد هستند که در بالاترین بخش کد سایت شما قرار دارند. آنها موضوع صفحه و ارتباط آن را به موتورهای جستجو منتقل می کنند. علاوه بر این، توضیحات کوتاه سایت شما که در برخی از نتایج جستجو گنجانده شده است از تگ توضیحات متا صفحه اصلی استخراج شده است و بنابراین باید به نفع سایت مورد استفاده قرار گیرد.

سئو فنی
تعدادی از مسائل فنی مهم وجود دارد که بر تلاش‌های سئو تأثیر می‌گذارد که باید در صورت نیاز تأیید و اصلاح شوند. اینها شامل سرعت سایت، امنیت سایت، ساختار URL، خزیدن و پاسخگویی تلفن همراه است.

اجتماعی و لینک سازی
رسانه های اجتماعی

در بازاریابی، شما از جایی که ماهی ها هستند ماهی می گیرید . و ماهی ها به طور فزاینده ای از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. قدرت اشتراک‌گذاری آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌هایی فراهم می‌کند که مایلند زمان خود را برای استفاده از آن اختصاص دهند. در طول این مرحله از فرآیند، ما به مشتریان کمک می‌کنیم تا در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و با مشتری در مورد بهترین روش استفاده از پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتوای سایت و ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه مشورت می‌کنیم. از اهمیت ویژه‌ای برای کسب‌وکارهای محلی، ما با مشتریان خود در مورد بهترین روش استفاده از «Google برای کسب‌وکار من» برای افزایش دید برای جستجوهای محلی مشورت می‌کنیم. ما بسته های محلی SEO خاص برای مشاغل محلی داریم. در اینجا درباره سئوی محلی بیشتر بیاموزید .

ایجاد پیوندهای درون مرزی
هر پیوند جدید و باکیفیت به سایت شما، احتمال اجرا شدن عنکبوت های موتورهای جستجو در سراسر سایت شما و همچنین جستجوگرانی که به دنبال خدمات یا محصولاتی مانند شما هستند را افزایش می دهد. گوگل لینک های سایت شما را (تا زمانی که لینک هایی از سایت های با کیفیت بالا باشد) به عنوان رای برای سایت شما مشاهده می کند و بر این اساس به سایت پاداش می دهد. می توانید محبوبیت لینک خود را با انواع ابزارهای آنلاین رایگان بررسی کنید. علاوه بر این، کنسول جستجوی گوگل اطلاعاتی در مورد لینک های ورودی به سایت شما ارائه می دهد. یک نکته احتیاط: رایگان برای همه لینک ها سایت ها و سایر سایت های بی کیفیت از این نوع هیچ فایده ای ندارند و در واقع با جریمه های موتورهای جستجو از پیشرفت شما می کاهند. این موضوع با انتشار آپدیت الگوریتم پنگوئن توسط گوگل اهمیت بیشتری پیدا کرد. ما با مشتریان خود در مورد راه هایی برای افزایش دسترسی و نفوذ آنلاین آنها با روش های جدید مشورت می کنیم،

موتورهای جستجو

پیگیری گزارش و تحلیل
همان گزارش‌هایی که در فاز اولیه کمپین انجام می‌شود، دوباره در فواصل زمانی منظم، پس از بهینه‌سازی انجام می‌شود. رتبه‌بندی، سطح ترافیک سایت، سیگنال‌های اجتماعی و سایر معیارهای کلیدی را می‌توان با سطوح پیش از بهینه‌سازی مقایسه کرد و نتایج قابل اندازه‌گیری را به کمپین سئو ارائه داد. معیارهای خاص مورد استفاده در طرح سئو به اهداف آن سایت بستگی دارد.

نکات مهم در مورد فرآیند SEO
دوره زمانی

ممکن است مدتی طول بکشد تا موتورهای جستجو یک سایت را فهرست کنند و رتبه بندی آن سایت تغییر کند. برای برخی از موتورهای جستجو، زمان تاخیر بین کار و دیدن نتایج می تواند تا شش ماه باشد. مشتریان باید صبور باشند و انتظارات واقع بینانه در مورد بازه زمانی مرتبط با رتبه بندی موتورهای جستجو ارگانیک (نتایج طبیعی و بدون پرداخت) داشته باشند. اگر نیاز کسب و کار برای افزایش برجستگی موتورهای جستجو بیشتر از آن چیزی است که با بهینه سازی به تنهایی برآورده شود، توصیه می کنم کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC) را به ترکیب بازاریابی اضافه کنید تا زمان را پر کنید. کمپین های PPC مانند ادوردز گوگل را می توان در عرض چند روز راه اندازی کرد و به نتایج فوری اجازه داد.

ضمانت های رتبه بندی
ما نمی توانیم هیچ رتبه بندی خاصی را برای عبارات خاص تضمین کنیم. هیچ راهی برای تضمین مکان خاصی در نتایج جستجوی ارگانیک هر موتور جستجو وجود ندارد. بازاریابی قاصدک یک وب سایت را بهینه می کند تا جایی که ممکن است برای موتورهای جستجو جذاب باشد و تنها از تاکتیک های کلاه سفید استفاده می کند. به طور خاص، توصیه‌های بازاریابی قاصدک تضمین می‌کند که سایت به راحتی قابل عنکبوت است، با محتوای غنی از کلمات کلیدی بارگذاری می‌شود، از لینک‌های ورودی با کیفیت لذت می‌برد، یک تجربه کاربری عالی ارائه می‌دهد، و بر اساس عملکرد آن در برابر اهداف اعلام شده ما تجزیه و تحلیل و اصلاح می‌شود. اینها روش هایی هستند که در طول زمان ثابت کرده اند تاکتیک های سئو موثری برای مشتریان ما هستند.

در مورد هر شرکت سئو که وعده رتبه بندی خاصی را می دهد بسیار محتاط باشید.

توسعه محتوا
کار SEO که ما انجام می دهیم شامل تغییرات جزئی غیر اساسی در محتوا/متن موجود سایت، با تاکید بر عبارات کلیدواژه مورد نظر است. ما توصیه هایی در مورد محتوای جدید ارائه می کنیم. مسئولیت نوشتن هر گونه محتوای اساسی جدید به عهده مشتری است. اگر نوشتن محتوای جدید به راحتی در سازمان شما انجام نمی شود، خوشحالیم که شما را با کپی رایترهای عالی مرتبط می کنیم. سپس از سخنان شما استفاده می کنیم و تغییرات غیر ماهوی خود را در آن اعمال می کنیم تا اثربخشی آن را به حداکثر برسانیم. اگر نمی خواهید این تغییرات جزئی را در متن سایت ایجاد کنیم، لطفاً به ما اطلاع دهید.

با سوالات خاص در اینجا با ما تماس بگیرید .