
ترافیک ارگانیک با سئوی SaaS
از بین تمام استراتژی های بازاریابی که ممکن است برای اتصال مشتریان به محصول خود استفاده کنید، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) این پتانسیل را دارد که یکی از قدرتمندترین ها باشد.
با بهینه سازی وب سایت خود برای جستجو ، نه تنها تعداد بازدیدکنندگان مورد نیاز برای رشد کسب و کار خود را افزایش می دهید، بلکه به افرادی که قبلاً به خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند کمک می کنید تا محصول شما را پیدا کنند. این یک برد برای همه است.
سئوی SaaS چیست؟
سئوی SaaS یک استراتژی برای جذب ترافیک به وب سایت شما از طریق رتبه بندی برای کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه در جستجوی آن هستند و با به دست آوردن بک لینک به محتوای شما است. این یک استراتژی بازاریابی موثر است زیرا خدمات شما را مستقیماً به نیازهایی که جستجوگران به دنبال راه حل برای آنها هستند متصل می کند. اگر در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوید، می توانید به بسیاری از مشتریان بالقوه با کیفیت بالا برای کسب و کار خود متصل شوید.
چرا شرکت های SaaS باید روی سئو تمرکز کنند؟
رایان لاو، معاون بازاریابی در آژانس محتوا Animalz ، بینش زیادی در مورد نحوه استفاده از SEO توسط شرکتهای SaaS دارد. بسیاری از کسب و کارهای SaaS هر ماه به تعداد زیادی ثبت نام جدید نیاز دارند، زیرا مشتریان متوسط هزینه کمی می کنند. در اینجا، سئو مهمتر است، زیرا به شرکتها اجازه میدهد تا حجم عظیمی از ترافیک را که برای پر کردن قیف خود نیاز دارند، مقرونبهصرفه تولید کنند.» او در تجزیه و تحلیل های خود دریافت که شرکت های SaaS که با آنها کار می کرد، 85.19 درصد از ترافیک وبلاگ خود را از جستجوی ارگانیک ایجاد کردند.
چند چیز وجود دارد که سئو را به یکی از بهترین راه های یک شرکت SaaS برای به دست آوردن مشتریان جدید تبدیل می کند:
سئوی SaaS به طور تصاعدی رشد می کند
صفحهای که برای جستجو بهینه شده است، معمولاً هر ماه بعد از انتشار، ترافیک بیشتری را مشاهده میکند. انتشار صفحات بیشتر در طول زمان این تاثیر را ایجاد می کند. یک استراتژی سئوی موفق می تواند به وب سایت شما رشد چشمگیری بدهد و بر اساس موفقیت خودش باشد. این نمودار معروف این اثر را به زیبایی نشان می دهد:
هزینه سئوی SaaS با گذشت زمان کاهش می یابد
در حالی که نوشتن و انتشار یک مقاله بهینه شده برای جستجو دارای هزینه پولی مرتبط است، پس از انتشار آن مقاله، به مرور زمان باعث جذب ترافیک و کسب و کار جدید خواهد شد . در نهایت، هزینه بهینه سازی جستجو بیشتر از تجارتی است که وارد کرده است.
«اکثر کانالهای کسب یک رابطه خطی بین ورودی و خروجی دارند: برای به دست آوردن مشتریان بیشتر، باید بیشتر خرج کنید، و اغلب، مبلغی که باید برای به دست آوردن نتایج یکسان خرج کنید در طول زمان افزایش مییابد (تبلیغات پولی مثال کلاسیک است). رایان می گوید. سئو برعکس است.
SaaS SEO ترافیک قابل پیش بینی را ارائه می دهد
کانالهای جذب مشتری آنلاین میتوانند غیرقابل پیشبینی باشند، و این میتواند چالشی برای مدیریت، بهویژه برای کسبوکارهای جدید باشد. ترافیک سئو و جذب مشتری با سرمایه گذاری مداوم به طور پیوسته رشد می کند. رایان میگوید: « تحقیق ما نشان میدهد که SEO تنها منبع ترافیکی بود که به طور مداوم در سال گذشته رشد کرد و هر ماه 3.19 درصد افزایش یافت.»
بهترین روش ها برای سئوی SaaS
اکنون که سئو یک استراتژی به طور گسترده ای پذیرفته شده است، برای متمایز کردن یک شرکت بیشتر نیاز است. برخی از بهترین روش ها وجود دارد که به رویکرد سئوی شرکت شما کمک می کند.
به سئو فنی برای وب سایت های SaaS توجه کنید
محتوای با کیفیت باید توسط بهینه سازی فنی قوی پشتیبانی شود تا موتورهای جستجو بتوانند به طور مؤثر وب سایت شما را بخزند و فهرست کنند. مطمئن شوید پلتفرمی که وب سایت خود را بر روی آن می سازید از بهینه سازی جستجو پشتیبانی می کند. سایت شما همچنین باید به سرعت بارگیری شود ، دارای slugs جستجو پسند باشد و برای دسترسی ساخته شود . با تغییرات الگوریتم گوگل بهروز باشید و مطمئن شوید که با روشی که سایتها را رتبهبندی میکنند دنبال میکنید تا محتوای شما بتواند بهترین عملکرد را برای ایجاد ترافیک داشته باشد.
از تحقیقات کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب استفاده کنید
شما فقط هیچ ترافیکی نمی خواهید - شما ترافیکی می خواهید که منجر به تبدیل شود. هنگامی که در مورد کلمات کلیدی مورد نظر تحقیق می کنید، به این فکر کنید که کدام کلمات کلیدی ترافیک مناسبی را به وبلاگ شما وارد می کنند. "همه ترافیک یکسان ایجاد نمی شود. رایان توضیح میدهد که اگر آن بازدیدکنندگان مناسب نباشند و به محصول شما علاقهای نداشته باشند، میتوان یک میلیون بازدید از صفحه از جستجو و 0 دلار درآمد جدید ایجاد کرد.
تجزیه و تحلیل رقبای سئو را انجام دهید
بخشی از استراتژی سئوی شما باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی و چگونگی رتبه بندی رقبا باشد. شما می توانید از این تحقیق برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان بالقوه خود و توسعه محتوایی استفاده کنید که وب سایت شما را از مشاغل رقیب جلوتر می برد. رایان می گوید: «یک عنصر تئوری بازی برای جستجو وجود دارد. "جستجو برای ایجاد کسب و کار جدید عالی است، اما همچنین برای دور کردن تجارت از رقبا عالی است."
مفید باشید
بهترین محتوا برای بهینه سازی جستجو، محتوایی است که با کیفیت بالا و به طور فعال برای خواننده مفید باشد. مقالاتی بنویسید که مربوط به کاربران شما باشد و برای مشتریان بالقوه مفید باشد. بهروزرسانیهای الگوریتم Google همچنین شروع به ارزیابی زمان صرف شده در صفحات، تعداد کلیک روی پیوندها و معیارهای اشتراکگذاری در رتبهبندی آنها کردهاند. در روزهای اولیه، سئو به عنوان طعمه کلیکی کرکی شهرت پیدا کرد. مشتریان به طور فزایندهای پیچیدهتر میشوند، بنابراین محتوا در حال حاضر نیاز به یک نوار بسیار بالاتر دارد تا موثر باشد.
صبور باش
سئو بر روی خود ساخته می شود. صبور باشید و تلاشهای سئوی خود را زمانی که تأثیرات فوری نشان نمیدهند، رها نکنید. اکثر استراتژی های سئو ماه ها و حتی سال ها طول می کشد تا به پتانسیل کامل خود برسند. ارزش سرمایه گذاری طولانی مدت را دارد. رایان تأکید میکند: «از هر شرکت تأسیسشده SaaS بپرسید، و آنها همین را به شما خواهند گفت: سئو کار میکند».
هدف از ساخت یک استراتژی سئوی SaaS، ایجاد اعتبار دامنه وب سایت شما است. اعتبار دامنه شهرت و ارتباط وب سایت برای یک موضوع یا زمینه خاص است. زمان می برد، اما زمانی که آن را ایجاد کردید، اعتبار دامنه شما به وب سایت شما قابل مشاهده است و رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی تر را آسان تر می کند.
خودتان را متمایز کنید
چشم انداز سئو در محتوای کپی شده و وب سایت هایی که کلمات کلیدی مشابهی را به روش های مشابه هدف قرار می دهند غرق می شود، بنابراین شما باید محتوای خود را به روشی معنی دار متمایز کنید تا توجه جستجوگران اینترنتی را به خود جلب کنید.
هرچه محتوای شما منحصر به فردتر و مرتبط تر با مخاطب خاص شما باشد، بازدید از صفحه، زمان صرف شده در صفحات خود و تبدیل بیشتری را مشاهده خواهید کرد. برای هر مقاله یا صفحهای که منتشر میکنید، از خود بپرسید: چگونه میتوانیم این را منحصر به فرد خود کنیم؟ یک ایده یا توصیه ای که می توانیم به اشتراک بگذاریم چیست که هیچ کس دیگری آن را پوشش نداده است؟ چه ارزشی می توانیم به نتایج جستجوی موجود اضافه کنیم؟ رایان توصیه می کند.
برای مراحل مختلف سفر خریدار محتوا تولید کنید
برای جذب گستردهترین انتخاب مشتریان بالقوه، میخواهید محتوایی ایجاد کنید که مشتریان را در هر مرحله از سفر خریدار هدف قرار دهد - مراحل آگاهی، توجه و تصمیمگیری. بیش از حد روی محتوای خاص محصول یا خریدهای فوری تمرکز نکنید.
در عوض، محتوایی را منتشر کنید که به طور گسترده برای انواع مختلف افرادی که می توانند از محصول شما سود ببرند مفید باشد. در ابتدای سفر، این می تواند روندهای صنعت یا الهام بخش، نکات و توصیه ها، یا مقالات اطلاعاتی گسترده باشد. برای کسانی که پایین ترند، می توانید راهنماها و اطلاعات عملی در مورد ادغام ها یا ویژگی ها ارائه دهید و محصول خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات خاص ارائه دهید.
از لینک سازی داخلی استفاده کنید
پیوند داخلی از دو جنبه مفید است. به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که محتوای شما به چه چیزی مرتبط است و همچنین بازدیدکنندگان را به سمت کاوش در سایت شما می کشاند.
وقتی کاربران از طریق محتوای شما حفرههای خرگوش را دنبال میکنند و موضوعی را با عمق بیشتری از مقالهای به مقاله دیگر بررسی میکنند، در مورد رشته و محصول شما اطلاعات کسب میکنند. همچنین درخواستهای بیشتری برای اقدام به آنها ارائه میشود که ممکن است باعث شود در نهایت روی محصول شما کلیک کرده و دانلود کنند.
با تکامل سئوی SaaS به روز باشید
بهینه سازی موتورهای جستجو زمینه ای است که با پیچیده تر شدن الگوریتم های جستجو به طور مداوم در حال رشد و تغییر است. شما همچنین با رقبایی روبرو هستید که محتوای آنها قوی تر می شود و مشتریانی که استانداردهای بالاتری برای محتوا دارند. همانطور که استراتژی سئوی خود را تعیین می کنید، مطمئن شوید که به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رقبا ادامه می دهید و به نظارت بر ترافیک و رفتار بازدیدکنندگان خود ادامه می دهید.
یکی از چیزهایی که در اینجا باقی می ماند ارزش محتوای با کیفیت بالا است — بنابراین به نوشتن مقالات مفید، سرگرم کننده و آموزشی برای مخاطبان خود ادامه دهید و سئوی شما در حال حاضر یک قدم جلوتر از بازی خواهد بود.