نکات PPC که می تواند سئوی شما را بالا ببرد

نکات PPC که می تواند سئوی شما را بالا ببرد

  • مدیر سایت

بسیاری از بازاریابان دیجیتال تمایل دارند بر این باورند که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) کوه ها و دره هایی جدا از یکدیگر هستند. اما در واقع آنها دو روی یک سکه هستند.

هدف نهایی هر دو استراتژی بهینه سازی برای موتورهای جستجو و به دست آوردن ترافیک است – تفاوت در روش نهفته است. SEO با هدف ایجاد ترافیک ارگانیک و سرنخ است، در حالی که PPC از تاکتیک های پولی برای کسب رتبه های برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می کند.

تمرکز انحصاری روی یکی یا دیگری بهترین نتیجه را به همراه نخواهد داشت. چرا؟ ترافیک ارگانیک هدف بلندمدت است، اما ماه ها یا سال ها نیاز دارد تا ریشه های خود را به طور ارگانیک تقویت کنید، مگر اینکه یک تأثیرگذار یا شرکت مشهوری باشید.

از سوی دیگر، PPC در هدایت ترافیک پولی به صفحه فرود شما به خوبی عمل می‌کند و در صورتی که وب‌سایت شما به اندازه کافی بهینه یا قابل تبدیل نباشد، به دست آوردن نرخ کلیک بالا (CTR) را آسان می‌کند.

در اینجا آمده است که چگونه می توانید روی استفاده از استراتژی ها به طور همزمان برای بهبود سئو با کمک PPC کار کنید.

کلمات کلیدی به اشتراک گذاری متقابل 
کلمات کلیدی عناصر غیرقابل جایگزین استراتژی SEO و PPC هستند. در حالی که لزوماً بهترین کار این نیست که کورکورانه کلمات کلیدی یکسانی را برای هر دو کپی و جایگذاری کنید، توصیه می‌شود نحوه عملکرد کلمات کلیدی خاص برای هر کدام را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس آن بهینه‌سازی کنید.

اگر یک کلمه کلیدی خاص به طور قابل توجهی در تبلیغات PPC شما عملکرد خوبی دارد، پس ارزش آن را دارد که ببینیم چگونه این کلمه کلیدی می تواند به طور بالقوه در توضیحات متا، عناوین یا سایر جنبه های SEO در سایت شما قرار بگیرد. هدف گذاری و رتبه بندی خوب برای تعداد انگشت شماری از کلیدواژه ها بهتر از گسترش یافتن و دریافت نکردن نتایج ارزشمندی از هر کدام است. 

آن کلمات کلیدی سخت دست یافتنی را دریافت کنید
کلمات کلیدی، کلمات کلیدی، کلمات کلیدی ... آنها به اندازه کافی مهم هستند تا امتیاز دیگری کسب کنید. رقابت برای رتبه بندی در صفحه اول SERP ها در سطح جهانی گسترده است و میلیون ها وب سایت برای همان هدف مبارزه می کنند.

اگر دیر وارد بازی شده باشید، وب‌سایت‌ها و کسب‌وکاری را خواهید یافت که ریشه‌های خود را با استفاده از کلمات کلیدی بسیار مرتبط که رقابت با آن‌ها دشوار است، ایجاد کرده‌اند. این کلمات کلیدی که دسترسی به آنها سخت است را می توان به بهترین وجه از طریق PPC استفاده کرد.

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی در کمپین های PPC خود که رتبه بندی آنها به صورت ارگانیک تقریبا غیرممکن است، در مدت زمان کمتری دید خوبی به دست خواهید آورد و به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

تحقیق در مورد کمپین های PPC رقبا
می توانید تبلیغات و کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید تا لیست کلمات کلیدی SEO خود را گسترش دهید. هنگام ایجاد محتوا، ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت می کنید و سرنخ های بالقوه ای که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. بنابراین تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که تبلیغات رقبای شما با آن ظاهر می شوند بسیار مهم است.

هر زمان که رقبای شما مقدار زیادی پول برای ظاهر شدن در گوگل خرج می کنند، شما باید کلمات کلیدی آنها را بررسی کنید که می توانید با استفاده از ابزارهای سئو این کار را انجام دهید. همانطور که می دانید بهترین راه برای جذب مخاطب هدف تبلیغات پولی است.

معیارهای رفتار کاربر زمانی بهبود می‌یابد که بازدیدکنندگان بر روی آگهی بسیار مرتبط کلیک می‌کنند و آنچه را که در وب‌سایت شما به دنبال آن هستند دریافت می‌کنند. چنین بازدیدهایی سیگنال‌های مثبتی را به ربات‌های جستجوگر ارسال می‌کنند، زیرا منجر به کاهش نرخ پرش (یا درصد افرادی که وب‌سایت شما را پس از مشاهده صفحه اول ترک می‌کنند) و مدت زمان جلسات طولانی‌تر می‌شوند. بنابراین، ترافیک هدفمند پولی اغلب رتبه بندی جستجوی ارگانیک را افزایش می دهد. 

شامل کلمات کلیدی با CTR بالا 
همانطور که می دانید، نرخ کلیک PPC نشان دهنده تعداد کلیک هایی است که تبلیغات PPC شما دریافت می کنند. فرمول آن تعداد کل کلیک ها تقسیم بر تعداد کل نمایش ها (درصد افرادی که تبلیغ شما را دیده اند) است. برای تعیین اینکه تعداد بیشتری از افراد روی تبلیغ شما کلیک کرده اند و آنها را مرتبط و مفید یافته اند استفاده می شود - طبیعتاً هر چه CTR شما بالاتر باشد بهتر است.

گاهی اوقات شما پول زیادی را برای PPC خرج می کنید و تبدیل کم می کنید. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که کلمات کلیدی با هزینه به ازای هر کلیک (CPC) بالا را انتخاب کنید که توسط افرادی که مشتری نمی‌شوند جستجو می‌شوند. بنابراین، می توانید محتوای برتر خود را با در نظر گرفتن کلمات کلیدی پرهزینه بهینه کنید، که می تواند منجر به تبدیل سرنخ ها به مشتریان شود.

به عنوان مثال، با استفاده از Google Ads ، می‌توانید فهرستی از عبارات جستجویی را که افراد استفاده می‌کنند و منجر به مشاهده و کلیک روی تبلیغ شما می‌شود، بیابید. همچنین، می توانید کلمات کلیدی را ببینید که منجر به بالاترین نرخ کلیک و نرخ تبدیل می شوند. اگر این کلیک‌ها در تبدیل افراد موفقیت‌آمیز نبود، این احتمال وجود دارد که بازدیدکنندگان آماده تبدیل شدن به مشتریان شما نباشند. می‌توانید از داده‌ها و بینش‌های این کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی محتوای برتر خود و ایجاد بازگشت بازدیدکنندگان و تبدیل شدن آنها به مشتری استفاده کنید. 

اما این چگونه سئو را بهبود می بخشد؟ یک چیز واضح است: نرخ کلیک بالا باعث افزایش ترافیک به وب سایت شما می شود، به این معنی که حتی اگر رتبه بندی را بهبود نبخشد، قطعا حجم ترافیک را افزایش می دهد. همچنین، ابتدا با آزمایش یک تبلیغ پولی، می‌توانید بهتر متوجه شوید که اگر عنوان صفحه و توضیحات متا وب‌سایت خود را تغییر دهید، CTR چه تأثیری خواهد داشت. و بعداً با استفاده از این داده ها می توانید استراتژی بهینه سازی صفحه خود را هوشمندانه تر و موثرتر به روز کنید.

سئوی سایت و PPC

هدف گذاری تفصیلی
PPC به شما دست بالا را در انتخاب افرادی که تبلیغات شما به طور خاص به آن دسترسی دارند، می دهد، که در مورد SEO ارگانیک صدق نمی کند.

با سئو، در مورد اینکه چه مخاطبانی را جذب می کنید تا زمانی که از طریق معیارها تجزیه و تحلیل نکنید، در تاریکی هستید. حتی در این مورد، شما نمی توانید کنترل کنید که چه کسی در صفحات شما قرار می گیرد. با این حال، با PPC، می‌توانید هر چیزی را از سنی به مکان دیگر فیلتر کنید، که بلافاصله به جذب مخاطبان هدف شما کمک می‌کند. به لطف این امر است که PPC باعث ایجاد ترافیک کوتاه مدت کارآمد می شود و در صورت انجام صحیح، می تواند در عرض چند ساعت پس از راه اندازی کمپین ها منجر به جذب سرنخ و تبدیل شود.

این چه تاثیری بر سئوی شما دارد؟ شما از جریان ثابت بازدیدکنندگان مکان یا علاقه خاص به وب سایت خود اطمینان می دهید که با محتوای شما تعامل خواهند داشت.

تجزیه و تحلیل برای مرجع آینده
اگر استفاده از PPC برای تجزیه و تحلیل داده ها تنها چیزی است که از آن به دست می آورید، بسیاری می توانند موافق باشند که هنوز یک مزیت بزرگ است! در پایان روز، ترافیک پولی همچنان ترافیک ارزشمندی است. در طول یک ماه، می‌توانید تجزیه و تحلیل کنید که چه کلمات کلیدی در هر کانال بهترین عملکرد را دارند، CTR شما چگونه است، تبدیل‌ها بر اساس آمار جمعیتی و موارد دیگر. این به شما ایده بهتری در مورد اینکه در کمپین های PPC آینده و تغییرات استراتژی که می تواند در تلاش های سئوی شما اعمال شود، تغییر دهید، می دهد .

نکته : به الگوها توجه کنید و به سرعت با تغییرات سازگار شوید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که برای یک کلمه کلیدی گران قیمت در PPC رتبه بندی می کنید که به اندازه مورد نظر شما ترافیک ایجاد نمی کند، به کار برای این کلمه کلیدی ادامه دهید، اما در عوض، آن را به استراتژی SEO خود منتقل کنید. از این گذشته، ترافیک ارگانیک بر اساس کلیک ها برای شما هزینه ای ندارد. همه چیز در مورد یافتن تعادل هماهنگ بین این دو است. 

بازی در تنظیمات برگزیده
ممکن است بهترین روش های PPC را که شما یا سایر متخصصان می توانید توصیه کنند دنبال کنید و هنوز به نتایج فوق العاده ای دست یابید. چرا اینطور است؟ گاهی اوقات تشخیص دقیق ترجیحات مخاطبان هدف دشوار است. ممکن است محصول یا خدمات شما دقیقاً همان چیزی باشد که آنها به دنبال آن هستند، اما به دلیل ترجیح شخصی خود، ممکن است روی تبلیغات کلیک نکنند و فقط وب سایت هایی را ترجیح دهند که به صورت ارگانیک ایجاد می شوند.

سناریوی مخالف ممکن است اعمال شود: آنها نتایج ارگانیک را به نتایج پولی ترجیح می دهند.

راه حل در اینجا این است که منابع را برای تقویت هر دو سرمایه گذاری کنید تا موقعیت خود را در میان هر شانسی که در راه شما برای ایجاد ترافیک ارزشمند است، چه پولی و چه ارگانیک، تضمین شود. 

محتوا (هنوز) پادشاه است 
کیفیت محتوای صفحات شما چیزی است که اساساً مصرف کنندگان را به کسب و کار نزدیک یا دورتر می کند.

در موارد ترافیک پولی و ارگانیک، بسیاری از کسب و کارها مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند، زیرا محتوا به اندازه کافی قابل توجه یا بهینه نیست که بتواند علایق خواننده را برآورده کند.

بیننده بر روی پیوند شما کلیک می کند تا اطلاعات خاصی را که در هنگام خواندن عنوان پست پیش بینی کرده بود، دریافت کند. اگر محتوا مطابق با انتظارات آنها نباشد، تبدیل احتمالی را از دست خواهید داد. اگر محتوای مرتبط با سئو یا PPC خود را بهینه نکنید، از هیچ یک از نتایج راضی نخواهید بود. 

جستجوی مارک
تسلط بر جستجوی برند روشی است که برای بهبود تلاش های PPC و SEO شما به طور همزمان دست کم گرفته شده است.

تسلط بر SERP ها با نتایج مارک دار مستلزم رتبه بندی بالا با کلمات کلیدی مارک است تا اطمینان حاصل شود که پیوندهای شما اولین چیزی هستند که هنگام استفاده از این کلمات کلیدی در جستجو ظاهر می شوند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک کسب و کار خاص را جستجو می کنید، می خواهید تمام اعتبارنامه های رسمی آنها در صفحه اول نمایش داده شود: وب سایت، رسانه های اجتماعی و غیره. اگر این پیوندها در پایین صفحه قرار داشته باشند یا اصلاً در صفحه اول نباشند، در عوض ترافیک بیشتری را برای تبلیغات پولی خود به دست خواهید آورد. ترافیک به کمپین های PPC شما خوب به نظر می رسد تا زمانی که به یاد داشته باشید که اساساً برای هر فردی که روی کمپین شما کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید.

چرا در عوض روی کلیک هایی که می توان به صورت ارگانیک به دست آورد، پول خرج کرد؟ با این روش، سئوی برند خود را در کنار افزایش بودجه PPC خود افزایش می دهید تا در درازمدت کلیک های بیشتری را شامل شود. آنچه که در ابتدا شبیه یک استراتژی به نظر می رسد که عمدتاً در سئو هدف گذاری شده است، در واقع برای PPC شما نیز معجزه می کند. 

اکنون که تمام نکات PPC برای تقویت سئوی خود را می دانید، آنها را در استراتژی بازاریابی خود اعمال کنید و نتایج بهتری بگیرید.