✨ سئوی تصویر: نحوه بهینه سازی تخصصی تصاویر وب سایت برای سئو

✨ سئوی تصویر: نحوه بهینه سازی تخصصی تصاویر وب سایت برای سئو

  • مدیر سایت

سئوی تصویر یک استراتژی سئو داخلی است که اغلب نادیده گرفته می شود اما مفید است.

ببینید اگر تصاویر خود را بهینه نمی کنید، چه چیزهایی را از دست می دهید و یاد بگیرید که چگونه برای صفحات و پست های خود تصاویر مناسب سئو ایجاد کنید.

سئوی تصویر چیست؟

سئوی تصویر به بهینه سازی گرافیک در یک وب سایت برای جذاب تر کردن صفحه برای خزنده های موتورهای جستجو اشاره دارد. سئوی تصویر اطلاعات بیشتری در مورد یک گرافیک در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد که به آنها در درک محتوا کمک می کند و می تواند منجر به افزایش رتبه بندی جستجو و دیده شدن شود. همچنین می تواند منجر به نمایش تصویر در جستجوی تصویر گوگل شود.

سئوی تصویر

جستجوی تصویر در سال گذشته اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

در فوریه 2018، گوگل دکمه «مشاهده تصویر» را در نتایج جستجوی تصویر خود حذف کرد که باعث شد افراد بیشتری برای مشاهده تصویر به وب سایت مراجعه کنند.

با این تغییر کوچک، وب سایت ها شروع به افزایش ترافیک از طریق جستجوی تصویر کردند. برخی از صفحات شاهد افزایش 37 درصدی تعداد بازدیدکنندگان سایت بودند.

سئوی تصویر می تواند ترافیک بیشتری را از طریق جستجوی تصویر به سایت شما برساند و به رتبه بندی صفحات شما کمک کند. بنابراین چگونه تصاویر را برای سئو نام گذاری می کنید و گرافیک خود را بهینه می کنید؟

8 بهترین روش سئوی تصویر
این مراحل را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه تصاویر سئو پسند را به سایت خود اضافه کنید.

1) حداقل یک تصویر اضافه کنید
به عنوان بهترین روش برای سئو ، همیشه حداقل یک تصویر یا گرافیک را در یک صفحه قرار دهید. یک تصویر به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحه ارزشمند و جذاب است و بنابراین برای جستجوگران مفید خواهد بود. به علاوه، تصاویر برای خوانندگان مفید است زیرا اسکن و درک محتوا را آسان‌تر می‌کنند.

2) از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید
تصاویر اگر کیفیت بالایی داشته باشند برای مخاطبان جذاب تر و جالب تر خواهند بود. در صورت امکان، گرافیک های سفارشی ایجاد کنید که مختص صفحات شما باشد. این به شما کمک می کند در جستجوی تصویر متمایز شوید.

فراموش نکنید:  کاربران بیشتری روی تصاویری که در جستجو پیدا کرده اند کلیک می کنند تا تصویر را در صفحه وب مشاهده کنند. بنابراین انتشار محتوای سئو با تصاویر منحصربه‌فرد و بهینه‌شده می‌تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد.

سئوی تصویر

اگر نمی‌توانید گرافیک سفارشی ایجاد کنید، گرافیک‌هایی را بگنجانید که شبیه عکس‌های استوکی نیستند که در ده‌ها سایت تکثیر شده‌اند. مطمئن شوید که از تصاویری که خریداری کرده اید و/یا مجوز استفاده را دارید برای جلوگیری از نقض حق چاپ استفاده کنید.

3) بهترین نوع فایل را انتخاب کنید
انواع فایل های تصویری می توانند بر نحوه بارگیری یا نمایش یک گرافیک در یک صفحه وب تأثیر بگذارند. بنابراین وقتی یک گرافیک اضافه می کنید، بهترین نوع فایل را برای استفاده مورد نظر انتخاب کنید.

استفاده در درجه اول:

  • JPG برای عکس
  • PNG برای اکثر گرافیک های سفارشی، اسکرین شات ها و لوگوها (فایل های PNG دارای پس زمینه شفاف هستند.)
  • SVG برای گرافیک های سفارشی یا آرم هایی که در اندازه های مختلف مشاهده می شوند (فایل های SVG در اندازه های مختلف بدون از دست دادن کیفیت مقیاس می شوند.)
  • GIF برای گرافیک متحرک یا متحرک

4) از اندازه فایل های تصویری مناسب استفاده کنید
تصاویر بزرگ می توانند زمان بارگذاری وب سایت را کاهش دهند. زمان بارگذاری آهسته منجر به تجربیات بد کاربر و نتایج درازمدت سئو ضعیف می شود . بنابراین از بهترین شیوه های سئوی تصویر برای اندازه گیری استفاده کنید. اندازه فایل های تصویری (نه فقط اندازه تصویر نمایشگر) را به اندازه نمایش مورد نظر تغییر دهید و فایل های بزرگ را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید.

5) تگ alt تصویر را اضافه و بهینه کنید
آیا تگ های جایگزین تصویر به سئو کمک می کنند؟ پاسخ بله است. خزنده های جستجو می توانند کلمات را بخوانند و بفهمند، اما نمی توانند تصاویر را ببینند. تگ‌های Alt که به‌عنوان «ویژگی‌های alt» و «توضیحات alt» شناخته می‌شوند به آن‌ها کمک می‌کنند تا یک تصویر را بدون دیدن آن پردازش کنند و به موتور جستجو بگویید که گرافیک چیست.

برچسب های جایگزین تصویر علاوه بر کمک به سئو، به کاربران اینترنت نیز کمک می کند. برخی از افراد صفحه نمایش تصویر را خاموش کرده‌اند، مرورگرهایشان به دلیل اتصال ضعیف وب نمی‌توانند گرافیک را بارگیری کنند، یا به دلیل نقص بینایی از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند. در این موارد، تگ alt تصویر به خواننده می گوید که گرافیک چیست. بنابراین افزودن تگ های جایگزین تصویر می تواند تجربه کاربر و جستجوگر خزنده را بهبود بخشد.

سئوی تصویر

چگونه برای تصاویر خود متن جایگزین مناسب سئو بنویسیم

  • کلمه کلیدی هدف صفحه را حداقل در یک تگ alt تصویر قرار دهید.
  • متن جایگزین خود را کوتاه نگه دارید.
  • متن جایگزین را در هر تصویر در صفحه خود متمایز کنید.
  • متن جایگزین را با در نظر گرفتن خواننده خود ایجاد کنید، نه فقط خزنده های جستجو.

6) کلمه کلیدی مورد نظر را به عنوان تصویر اضافه کنید

راه دیگر برای ایجاد تصاویر سئو پسند، استفاده از کلمه کلیدی هدف در عنوان تصویر است. عنوان تصویر تگ دیگری است که گرافیک را شناسایی و توصیف می کند. به اندازه تگ alt مهم نیست، اما همچنان مرتبط است و باید استفاده شود. برای بهترین شیوه های سئوی تصویر، از همان عبارت برای تگ جایگزین تصویر و عنوان تصویر خود استفاده کنید.

7) کلمه کلیدی مورد نظر را به نام فایل تصویری اضافه کنید
نام فایل تگ یا برچسب دیگری است که به یک تصویر متصل است. این نام فایل تصویری است که در یک وب سایت آپلود می شود. این برچسب همچنین باید شامل کلمه کلیدی هدف صفحه باشد و با قالب تگ alt تصویر مطابقت داشته باشد تا به بهینه سازی کلمه کلیدی کمک کند .

سئوی تصویر

8) داده های ساختار یافته تصویر را اضافه کنید
داده های ساختاریافته، که به آن نشانه گذاری طرحواره نیز گفته می شود، راه دیگری برای افزودن جزئیات باطن به یک تصویر است تا به موتورهای جستجو کمک کند آن را درک کنند. داده های ساختاریافته همچنین شانس نمایش یک تصویر را به عنوان یک نتیجه غنی در SERP ها افزایش می دهد، بنابراین آن را به تصاویر مهم اضافه کنید.

سئوی تصویر

نمونه ای از داده های ساختار یافته تصویر از طریق Schema.org

سئوی تصویر خود را بهینه کنید و عملکرد جستجو را بهبود بخشید
سئوی تصویر تنها بخشی از سئو داخلی است. سئوی تصویر، بهینه سازی کلمات کلیدی، و سایر بهترین شیوه های کپی رایتینگ سئو باید برای عملکرد مطلوب با هم کار کنند.

برای اینکه بفهمید یک صفحه کاملاً بهینه شده است، از جستجوگر سئوی درون صفحه الکسا استفاده کنید . عناصر سئوی تصویر مانند تگ‌ها و نام فایل‌ها را بررسی می‌کند و سایر فرصت‌های سئوی درون صفحه را شناسایی می‌کند که می‌توانند به شما در بهبود سئوی صفحه کمک کنند.

سئوی تصویر

همانطور که می نویسید، می توانید از چک لیست سئوی درون صفحه نیز استفاده کنید  تا مطمئن شوید که صفحات شما شامل تمام عناصر مهم است.

هنگامی که مطمئن شدید سئوی صفحه و تصویر شما در وضعیت خوبی است، به تصویر بزرگتر سئو نگاه کنید. مطمئن شوید که سایت شما برای سایر انواع سئو بهینه شده است تا بهترین نتایج را از جستجو بدست آورید. از حسابرسی سایت الکسا و سایر ابزارهای SEO استفاده کنید تا مطمئن شوید که صفحات شما از بهترین شیوه ها برای سئو داخلی، خارج از صفحه و سئوی فنی پیروی می کنند.

🌼 از همین امروز بهینه سازی سایت خود را شروع کنید.  🌼