استراتژیست های سئو و سازندگان محتوا

استراتژیست های سئو و سازندگان محتوا

  • مدیر سایت

در دنیای پر سرعت محتوا و بازاریابی امروزی، همکاری بسیار مهم است. ما نمی‌توانیم همه کارها را به تنهایی انجام دهیم - به‌عنوان مشارکت‌کننده‌های فردی، تا واقعاً موفق باشیم. کار تیمی مهم است، اما نه فقط به عنوان یک کلمه رایج. ما باید هم تیمی های مناسبی داشته باشیم که در زمان های مناسب با هم همکاری کنند.

در " فرهنگ عملکرد محتوا " - 100 کتاب برتر روابط عمومی من، یکی از ارکان عملکرد محتوا این است که افراد مناسب در نقش های مناسب داشته باشم. دو مورد از این حوزه ها، تولیدکنندگان محتوا و استراتژیست های سئو هستند. آنها نمی توانند بدون یکدیگر در دنیای عملکرد محتوا زندگی کنند، اما واقعا چگونه با هم بهترین کار را انجام می دهند؟ اجازه دهید آنچه را که در این زمینه دیده ام به اشتراک بگذارم.

اما ابتدا اجازه دهید برخی از تعاریف اساسی را از سر راه برداریم.

منظور من از تولید کننده محتوا چیست؟
به طور سنتی، نویسندگان در این گروه قرار می گیرند. سپس سازندگان محتوای چندرسانه‌ای که می‌نویسند، اما در محتوای دیگر، مانند ویدیوهای سریع، مشغول می‌شوند. امروز، من می گویم هر کسی که محتوایی را ایجاد می کند که قرار است منتشر شود - معمولاً در وب - در این دسته قرار می گیرد. که می تواند:

  • نویسندگان
  • پادکسترها، تولیدکنندگان و غیره
  • فیلمبرداران، تدوینگران، کارگردانان و غیره.
  • طراحان

این واقعاً هر کسی است که به صورت دستی محتوا تولید می کند. من در حال حاضر یک تولید کننده محتوا هستم و این را می نویسم. به خاطر داشته باشید که پادکست ها و ویدیوها نیز شروع به نمایه شدن می کنند. استراتژی های سئو در آنجا نیز اعمال می شود.

یک استراتژیست سئو چیست؟
استراتژیست های سئو معمولاً در هنر و علم تعیین بهترین استراتژی سئو برای یک پروژه محتوا فنی تر هستند. آنها می دانند که بر اساس هدف چه عباراتی را تجزیه و تحلیل کنند و کلمات جایگزین را پیدا کنند. آنها همچنین اغلب به این موضوع نگاه می‌کنند که رقبا در مورد همان حوزه موضوعی چه رتبه‌بندی می‌کنند.

یکی از داستان های استراتژیست سئو مورد علاقه من: در شروع یک پروژه، استراتژیست تشخیص داد که رقیب برتر برای کلمه کلیدی برتر رتبه بسیار خوبی دارد. آیا باید دنبال آن یکی برویم؟ بیایید آنها را شکست دهیم! این یک احساس آسان است. اما این استراتژیست توصیه کرد که به دنبال کلمات کلیدی بعدی در خط برویم. معلوم شد که شماره 2-5 هنوز حجم خوبی از ترافیک جستجو دارد و به همان اندازه قابل اجرا است.

استراتژیست های سئو همچنین از نحوه تکامل رتبه بندی و الگوریتم ها مطلع هستند. این خودش یک شغل تمام وقت است.

چگونه سازندگان محتوا و استراتژیست های سئو می توانند با هم کار کنند
هنگامی که سازندگان محتوا و استراتژیست های سئو تصمیم می گیرند با یکدیگر همکاری کنند، می توانند پروژه های خود را موفق تر کنند. استراتژی های سئو دائما تغییر می کنند. چیزی که کار می کند تغییر می کند. و سپس به خاطر داشته باشید که ممکن است ماهها طول بکشد تا محتوا ترافیک را از جستجوهای ارگانیک هدایت کند.

در ابتدای تولید محتوای جدید
تیم های محتوا با فشار فزاینده ای روبرو هستند تا نه تنها محتوا تولید کنند، بلکه برای ایجاد محتوایی که کارآمد باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، سازندگان محتوا باید واقعاً از تمام ابزارها و تخصص در نوک انگشتان خود استفاده کنند و این شامل کار با استراتژیست های سئو می شود.

من در روزنامه نگاری چاپی بزرگ شدم و روزانه داستان می نوشتم. در آن زمان هیچ تحقیق کلیدواژه ای انجام نشده بود. ما حتی در مورد آن نشنیده بودیم. شما یک داستان دارید، به نظر شما بهترین را برای نوشتن آن پیدا می کنید. سپس آن را بنویسید. یک ویرایشگر ویرایش می کرد. انجام شده. البته عملکرد محتوا در آن زمان اصلاً مطرح نبود.

من اولین کسی هستم که اعتراف می کنم که میل به نوشتن آنچه فکر می کنیم داستان خوبی است. ما برای مدتی این کار را انجام دادیم. ریشه دوانده است. اما در ابتدا ارتباط با استراتژیست سئو ما مزایای واقعی دارد.

آیا مردم حتی به دنبال موضوعی هستند که ما می خواهیم درباره آن بنویسیم؟ من ایده های "عالی" زیادی داشته ام که هیچ کس اصلاً دنبال آنها نبود. به جستجوهای ماهانه صفر فکر کنید. چرا باید در مورد آن بنویسم؟ حتی زمانی که یک موضوع جستجوهای ماهانه صفر را نشان می دهد، یک استراتژیست می تواند به ما کمک کند تا موضوع را به چیزی تبدیل کنیم که دارای جستجو باشد.

مطمئناً، 15 درصد از جستجوهای روزانه هرگز قبلاً جستجو نشده اند. اما این یک قمار است که محتوا تولید کند با این امید که ممکن است کسی احتمالاً فردا آن را جستجو کند.

به عنوان مثال، "موقعیت های اضطراری بازاریابی" هیچ جستجویی ندارد در حالی که "کاهش استرس" بیشتر جستجو می کند. در حالی که موضوع مشابه است، انتخاب کلمات مناسب می تواند به عملکرد محتوا کمک کند. اینجاست که یک استراتژیست سئو وارد می شود. بسیاری از نویسندگان محتوا می توانند جستجوی کلیدواژه اصلی خود را انجام دهند، اما استراتژیست های سئو می توانند این سطح را عمیق تر کنند. علاوه بر این، استراتژیست سئو می تواند استراتژی کلی سایت را در ذهن داشته باشد. از قبل محتوایی داشته باشید که برای یک عبارت کلیدی خاص رتبه بندی می کند و در عوض آن را به روز کنید. محتوای جدید تنها نوع محتوایی نیست که می تواند کارایی داشته باشد.

برای به روز رسانی محتوای موجود
برخی از قطعات محتوا واقعاً نیازی به تولید جدید ندارند. اگر سایت شما قبلاً محتوایی در موضوع A دارد و اطلاعات جدیدی در آن وجود دارد، صفحه جدید یا پست وبلاگ جدید ایجاد نکنید . در اینجا گردش کار من توصیه می کنم:

  • ببینید صفحه فعلی چقدر ترافیک جذب می کند
  • برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شود
  • پتانسیل برای کلمات کلیدی دیگر یا بهبود دید برای کلیدواژه فعلی چیست؟

بیشتر این وظایف را در اردوی استراتژیست سئو قرار می دهم. اگر مقاله ای کار نمی کند و برای چیزی رتبه بندی نمی شود، شاید ارسال کامل آن به سطل زباله مشکلی ندارد. به هر حال اجرا نمی شود. بیایید از ابتدا شروع کنیم یا قطعات آن را تغییر کاربری دهیم .

در واقع، طی سال‌ها و پس از پروژه‌های بسیار، به نظر می‌رسد که بسیاری از سایت‌هایی که من حسابرسی کرده‌ام، دارای محتوای غیرقابل اجرا هستند. اغلب به این شکل به نظر می رسد:

  • 5 درصد از صفحات به صورت Home اجرا می شوند
  • 5-25 درصد بالاتر از حد متوسط ​​است
  • 15-25 درصد کمی بالاتر از حد متوسط ​​است
  • 50 الی 70 درصد زیر مجریان هستند
     

وقتی به یک سایت نگاه می کنیم و 70 درصد محتوا مطابق با اهداف عملکردی نیست، برای ما تولیدکنندگان محتوا احساس خوبی ندارد. اوه اما اغلب یک واقعیت است. یکی از ارکان من در فلسفه اجرای محتوا، ذهنیت بازی بعدی است . مانند ورزشکاران در یک بازی، بازی بعدی را اجرا کنید تا نتایج را به سمت جلو هدایت کنید.

به روز رسانی محتوای موجود به طور طبیعی برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا اتفاق نمی افتد. همانطور که عنوان می گوید: سازندگان محتوا محتوای جدید ایجاد می کنند. آنها اغلب با به روز رسانی محتوا محتوا تولید نمی کنند. بسیاری ترجیح می دهند – یا به طور پیش فرض – به ایجاد محتوای جدید. این می تواند منجر به مشکلاتی در داشتن محتوایی شود که همان عبارت های جستجو را هدف قرار می دهد و می تواند محتوای سایت ما را کمرنگ کند.

اینجاست که استراتژیست های سئو نیز می توانند بدرخشند. آنها می توانند محتوایی را که کاندیدای به روز رسانی، حذف و استفاده مجدد در مقالات جدید است شناسایی کنند.

برای ترکیب محتوای موجود
این استراتژی مشابه استراتژی فوق است. هنگامی که یک سایت چندین مقاله مشابه دارد، احتمالاً استراتژی خوبی برای ترکیب کردن است:

  • 12 استراتژی بازاریابی محتوا که کارآمد هستند
  • 5 استراتژی بازاریابی محتوا که باید در سال 2020 دنبال کنید
  • 8 استراتژی در بازاریابی محتوا که اکنون قدیمی شده اند

به هر حال این نوع خوشه های محتوای مشابه چگونه اتفاق می افتد؟ معمولاً زمانی که تولیدکنندگان محتوا در سیلوها و بدون پیشینه تاریخی کار می کنند، این اتفاق می افتد.

بهترین گردش کار چیست؟
ایده های محتوا می توانند از تیم محتوا بیایند. آنها همچنین می توانند از یک استراتژیست SEO ارائه شوند. لازم نیست گردش کار خط تولید باشد. اگر یک استراتژیست سئو ایده ای برای محتوا داشته باشد و از قبل بر اساس تحقیقات خود بداند که موفقیت سئو محتمل است، این می تواند به کل تیم - از جمله سازنده محتوا - کمک کند.

به استراتژیست های سئو قدرت دهید تا ایده های داستان و محتوا را نیز به میز بیاورند.

من از طرفداران بزرگ همکاری در راهرو هستم. شما نوع آن را می شناسید. یک سازنده محتوا و یک استراتژیست در راهرو با یکدیگر برخورد می کنند و به تبادل نظر می پردازند. جایی برای این وجود دارد، اما مقیاس آن فرآیند سخت است و ما برای تصمیم گیری آگاهانه باید داده ها را جستجو کنیم. مطمئناً این کار تا حدی از دستگاه های تلفن همراه قابل انجام است. من همچنان یک گردش کاری مانند این را توصیه می کنم:

  • در مورد یک فرآیند استاندارد برای ارسال تکالیف و درخواست‌ها به صورت کتبی به توافق برسید. از ابزاری استفاده کنید که برای اکثر افراد کار می کند.
  • در این ابزار، سازندگان محتوا می توانند درخواست های تحقیق را به یک استراتژیست اختصاص دهند. اطمینان حاصل کنید که ایده فعلی را با نام موضوع و کلمات کلیدی بالقوه ای که می خواهید هدف قرار دهید، اضافه کنید.
  • به اشتراک گذاشتن مخاطب با استراتژیست نیز مفید است: این محتوا برای چه کسی است؟ ممکن است افراد در حال جستجوی موضوع در مراقبت های بهداشتی باشند، اما اگر مشتری شما در سلامتی باشد، ممکن است مناسب نباشد.
  • یک مهلت اضافه کنید و به خاطر داشته باشید که هر درخواستی اضطراری نیست.
  • یک همکاری حضوری را در نظر بگیرید. یا از طریق تلفن یا از طریق برنامه پیام رسانی.

این گردش کار نیز یک خیابان دو طرفه است. من دیده ام که استراتژیست ها وظایف محتوایی را می گیرند که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال می توان به به روز رسانی محتوای قدیمی، ترکیب محتوا یا ایجاد محتوای جدید برای یک کلمه کلیدی که در حال افزایش است، اشاره کرد.

نتیجه
در پایان، سازندگان محتوا و استراتژیست های سئو اهداف مشابهی دارند: اینکه سایت های خود را به بالاترین عملکرد برسانند. بازاریابی – که شامل محتوای خوب و سئو است – در نهایت یک ورزش تیمی است. تیم های خوب می توانند راه ها را راحت تر از بازیکنان فردی پیدا کنند.

استراتژیست های سئو و سازندگان محتوا مجموعه مهارت های متفاوتی دارند - که همه آنها برای محتوای با کارایی بالا مورد نیاز هستند. استفاده از آنها به عنوان یک تیم به روشی مشترک می تواند سریعتر برنده شوید.