راهنمای یک کسب و کار کوچک

راهنمای یک کسب و کار کوچک

  • مدیر سایت

راهنمای یک کسب و کار کوچک برای طراحی وب سایت با تبدیل بالا

از زمان شروع آن در سال 1991، طراحی وب به یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال برای صاحبان مشاغل کوچک تبدیل شده است. اینترنت میلیاردها وب سایت دارد که نشانگر ارزش است. ثابت شده است که وب سایت ها به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهند تا عملیات خود را به طور مؤثر انجام دهند.

اما، ساختن یک وب سایت یک چیز است. اطمینان از تبدیل آن چیز دیگری است. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، برای جذابیت، تعامل و تبدیل به یک طراحی وب برنامه ریزی شده نیاز دارید. می توانید این کار را به Manwaring Web Solutions برون سپاری کنید یا خودتان آن را انجام دهید.

صرف نظر از اینکه چگونه تصمیم می گیرید به سمت جلو حرکت کنید، این مقاله یک راهنمای ساده برای طراحی یک وب سایت تبدیل کننده به شما ارائه می دهد.

طراحی وب چیست؟
طراحی وب، برنامه ریزی و چیدمان محتوا در یک وب سایت برای توزیع و دسترسی است. این یک فرآیند مشارکتی است که از دانش طراحی، تکنیک ها و ابزارهای صنایع مختلف استفاده می کند. این شامل زمینه های طراحی، مانند طراحی گرافیک، توسعه وب و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

هنر طراحی وب عناصر کاربردی و زیبایی شناختی را برای توسعه ساختار سایت شما و افزایش تجربه کاربری ترکیب می کند. نحوه طراحی یک وب سایت ظاهر و چیدمان آن را تعیین می کند. یک طراحی وب خوب باعث می شود که استفاده از سایت شما آسان و برای کاربران خوشایند باشد. همچنین به افزایش درک کاربران از کسب و کار شما کمک می کند. 

افراد حرفه ای که در طراحی وب سایت تخصص دارند، طراحان وب نامیده می شوند. این کارشناسان عناصر مختلف وب را برای اطمینان از عملکرد بهینه گرد هم می آورند. آنها بر جنبه های بصری و فنی وب سایت شما تمرکز می کنند تا هدف، اهداف و انتظارات شما را برآورده کنند.

اگرچه طراحی وب عمدتاً بر ایجاد وب سایت متمرکز است، اخیراً به برنامه های تلفن همراه برای ادغام برنامه های تجاری گسترش یافته است.

عناصر یک طراحی وب سایت خوب
صرف نظر از صنعت یا سبک طراحی آن، هر وب سایت کسب و کار کوچک باید دارای جنبه هایی باشد تا به عنوان یک وب سایت خوب طراحی شده باشد. این عناصر هستند که یک وب سایت خوب را از یک وب سایت بد جدا می کنند.

در اینجا موارد ضروری است:

  • نگاه بصری: کاربران وب سایت موجوداتی بصری گرا هستند. وقتی از یک وب سایت بازدید می کنند، انتظار دارند عناصر بصری جذابی را به عنوان بخشی از تجربه کاربر بیابند. از این رو، وب سایت کسب و کار شما باید گرافیک عالی و ویژگی های چشمگیر را ادغام کند تا از نظر بصری برای کاربران جذاب باشد.
  • پیمایش: یک وب سایت باید به راحتی قابل پیمایش باشد و موارد ضروری باید به راحتی از هر صفحه قابل دسترسی باشد. کاربران باید بتوانند بدون هیچ مشکلی راه خود را در اطراف سایت شما پیدا کنند. نقشه سایت می تواند به سهولت ناوبری کمک کند.
  • شهودی: بهترین وب سایت ها اغلب نیازهای کاربران را پیش بینی می کنند و به سرعت به آنها پاسخ می دهند. یک طراحی وب خوب، سیستم های فرود را یکپارچه می کند که کاربران را به صفحات مرتبط با جستجوی آنها می برد. به این ترتیب، تلاش ناوبری را به حداقل می رساند و تعامل را به حداکثر می رساند.
  • برندسازی: یک طراحی وب سایت خوب باید برند شما را به وضوح و قانع کننده نشان دهد. بازدیدکنندگان باید بتوانند بین عناصر بصری و محتوایی سایت ارتباط برقرار کنند. این به ارتقای تصویر و شهرت کسب و کار شما کمک می کند.

چرا صاحبان مشاغل کوچک به طراحی وب نیاز دارند؟
صاحبان مشاغل کوچک به دلایل مختلف به وب سایت نیاز دارند. یک وب سایت با کیفیت بالا و طراحی حرفه ای می تواند به اعتبار کسب و کار شما کمک کند و اعتماد و حمایت مشتری را تشویق کند. مشتریان راضی همچنین می توانند نظرات خود را در وب سایت بگذارند - بازخورد مثبت به تقویت اعتماد کمک می کند. وقتی مشتریان بالقوه با این بررسی‌ها مواجه می‌شوند، به احتمال زیاد تبدیل می‌شوند.

با یک وب سایت، کسب و کار شما همچنین می تواند با هزینه کمتری به افزایش اثربخشی بازاریابی دست یابد. بیش از بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال با توجه به بازگشت سرمایه (ROI) به میزان قابل توجهی یک روش بازاریابی بسیار موثر ثابت کرده است. بنابراین، کسب‌وکار شما می‌تواند پاداش‌های بازاریابی بیشتری را با هزینه کمتر از طریق استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مبتنی بر وب کسب کند. 

علاوه بر این، کسب‌وکارهایی با وب‌سایت‌هایی که به خوبی طراحی و اجرا می‌شوند، راحت‌تر در موتورهای جستجو پیدا می‌شوند. یک وب سایت با رتبه بالای گوگل، دید بیشتری برای مخاطبان هدف خود دارد.

جنبه هایی از طراحی وب که باید بر روی آنها تمرکز کرد تا تبدیل بالا داشته باشد
در حالی که ویژگی های زیبایی شناختی بسیار مهم هستند، یکی از مهم ترین شاخص های اثربخشی یک وب سایت، توانایی آن در ایجاد تبدیل است. هر چه درصد بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد، نرخ تبدیل احتمالی شما نیز بالاتر خواهد بود. 

با این اوصاف، در اینجا جنبه هایی از طراحی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد تا یک وب سایت با تبدیل بالا ایجاد شود:

طراحی و Backend
طراحی و ساختار پشتیبان باید سازگار با موبایل و دسکتاپ باشد. اما، اکثر مصرف کنندگان مشاغل کوچک، کاربران موبایل هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، تمرکز شما باید روی دستگاه های تلفن همراه باشد. داشتن وب سایتی که به خوبی روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند، میزان تعامل کاربران را افزایش می دهد. افزایش تعامل به معنای نرخ تبدیل بالا و بهبود فروش و سود برای کسب و کار شما است.

فراخوان به اقدام
هنگامی که بازدیدکنندگان وب سایت شما را هدایت می کنند، با یک هدف می آیند. صرف نظر از این هدف، آنها به نوعی راهنمایی در مورد چگونگی ادامه نیاز دارند که به عنوان فراخوان برای اقدام (CTA) نیز شناخته می شود. اگر می خواهید مشتریان شما کاری انجام دهند، شاید ثبت نام کنند، روی یک پیوند کلیک کنند یا از یک صفحه بازدید کنند، دستورالعمل باید واضح باشد.

رسانه های ارتباطی
هر وب سایتی چیزی را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، ارتباط می تواند متفاوت انجام شود. رسانه ها، مانند تصاویر، ویدئوها و پادکست ها، برخی از رایج ترین ابزارهای ارتباط تجاری هستند. کسب و کارها باید مؤثرترین رسانه ارتباطی را برای کار انتخاب کنند. سیستم های ارتباطی نیز می توانند برای بهبود عملکرد یکپارچه شوند. هرچه رسانه ها جذاب تر باشند، تبدیل بیشتری را تضمین می کنند.

سئو
رتبه وب شما اهمیت زیادی دارد. وب سایت هایی که بیشتر برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند، تعامل بیشتری دارند. برای به دست آوردن تبدیل بالاتر، باید سئوی داخلی و خارجی را برای طراحی خود در نظر بگیرید. هر دو برای عملکرد وب سایت شما بسیار مهم هستند.

طراحی سایت

استراتژی های طراحی وب سایت با تبدیل بالا
دستیابی به نرخ تبدیل بالا برای وب سایت شما سود شما را افزایش می دهد. کسب‌وکارهای کوچک با وب‌سایت‌های با تبدیل بالا از بازگشت سرمایه بهتری در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال و برندسازی خود بهره می‌برند. اما، یک وب سایت به طور خودکار بدون استراتژی های مناسب تبدیل نمی شود. 

در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. طراحی یک طرح
یک طرح به جزئیات عناصر و اهداف وب سایت شما می پردازد. سایت چه قابلیت هایی خواهد داشت؟ چگونه ظاهر خواهد شد؟ قصد دارید به چه اهدافی برسید؟ بهتر است قبل از طرح طراحی خود به این سوالات پاسخ دهید.

شما می توانید با ایجاد یک طرح اولیه که دقیقاً نیازهای کسب و کار شما را نشان می دهد، این کار را انجام دهید. اما، یک نمونه اولیه توسط داده ها مطلع می شود. داده‌های مربوط به نیازهای مشتری، مکان، تعامل و نقاط دردناک به دستیابی به یک وب‌سایت کاربرپسند واقعی کمک می‌کند و در نتیجه نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهد. 

2. از بین بردن عوامل حواس پرتی
وب سایت ها معمولاً حاوی اطلاعات مختلفی در مورد یک تجارت هستند که به عناصر طراحی مختلفی نیاز دارند. در حالی که این عناصر نقش های خود را دارند، همه چیز نباید پیچیده شود. جزئیات پیچیده حواس مشتریان را از پیامی که وب سایت در تلاش است منتقل کند منحرف می کند.

حقیقت این است که اکثر کاربران وب سایت، بازه توجه کوتاهی دارند. وقتی کاربران غرق در اطلاعات هستند، پیام را از دست می دهند یا به طور کلی سایت را رها می کنند. بنابراین، حواس پرتی مانع از تبدیل می شود. برای دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر، عملکرد وب سایت خود را تا حد امکان ساده نگه دارید.

3. یکپارچه سازی اثبات اجتماعی
اثبات اجتماعی می تواند به شکل توصیفات مشتری یا بررسی باشد. بازخورد به اعتبار کسب و کار شما کمک می کند و باعث می شود مشتریان به سمت آن گرایش پیدا کنند. اگر کاربران شاهد نظرات مثبت سایر مشتریان باشند، مطالعات نشان می دهد که آنها برای استخدام یا خرید از یک تجارت تشویق می شوند.

اثبات اجتماعی را می توان از طریق فرمت های مختلف، مانند فرمت های ویدئویی، گرافیکی و متنی منتقل کرد. در حالی که توصیفات ویدیویی اغلب مؤثرترین هستند، می توانید آنها را با انواع دیگر محتوا ترکیب کنید.

به یاد داشته باشید که صادق باشید. نمایش نظرات جعلی به اعتبار کسب و کار شما آسیب می رساند و منجر به تبدیل کمتر می شود.

4. بهبود محتوا و خوانایی
مهم نیست که طراحی وب سایت شما چقدر عالی باشد، اگر کپی نامربوط باشد و برای کاربران جذاب نباشد، بازدیدکنندگان را جذب نمی کند. محتوا به اندازه خود طراحی بسیار مهم است.

محتوا فقط به متن اشاره نمی کند، بلکه ویدیوها، اینفوگرافیک ها و تصاویر ارزشی را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. اما، اگر از محتوای متنی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به راحتی قابل خواندن و درک است. محتوای بیش از حد فنی یا نامناسب معمولاً در دستیابی به اهداف تبدیل ناموفق است.

همچنین، هنگام استفاده از محتوای بصری، از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. بهترین تصاویر و تصاویر را برای به تصویر کشیدن پیام خود دریافت کنید. این به بهبود تعامل و نرخ تبدیل کمک می کند. 

5. سیستم بازخورد مشتری را وارد کنید
مشتریان مشاغلی را دوست دارند که به آنها گوش می دهند. اختصاص بخشی از وب سایت شما به پشتیبانی مشتری، باعث بهبود روابط تجاری و مشتری می شود . از طریق سیستم بازخورد مشتری، بینش مشتریان را دریافت می کنید و از تجربیات آنها در مورد وب سایت خود مطلع می شوید. همچنین می توانید به شکایات و توصیه های آنها برای بهبود رضایت مشتری و افزایش تبدیل گوش کنید. 

نتیجه
به عنوان یک صاحب یک کسب و کار کوچک، داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده و کاربردی چندین مزیت تجاری را به همراه دارد. یک وب سایت به کسب و کار شما کمک می کند تا حضور حرفه ای داشته باشد، اعتبار را بهبود بخشد و در بین مخاطبان هدف خود اعتماد ایجاد کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که بدون سرمایه گذاری پرهزینه، بازاریابی دیجیتال را به حداکثر برسانید. در نهایت، زمانی که طراحی وب شما کاملاً بهینه شده و از نظر بصری جذاب باشد، می توانید تعامل را افزایش دهید و نرخ تبدیل را بهبود ببخشید.