گوگل می گوید ایموجی ها به سئو آسیب نمی رسانند.😐

گوگل می گوید ایموجی ها به سئو آسیب نمی رسانند.😐

  • مدیر سایت

توجه همه متخصصان سئو: جان مولر دوباره یه حرکت باحال زد. این بار، Google Search Advocate مورد علاقه ما در مورد حضور ایموجی ها در عناوین صفحات وب، توضیحات متا و خود محتوا سخنان عاقلانه ای را بیان کرد. 

گفت اگر می خواهی از آنها استفاده کنی برو. ایموجی ها نه به استراتژی های سئو شما آسیب می رسانند و نه کمکی می کنند .

مولر این به‌روزرسانی را در پاتوق ساعات کاری دفتر سئوی مرکزی جستجوی گوگل از 28 ژانویه فاش کرد . و اگرچه دانستن این حقیقت جالب بود، اما یک سوال در ذهن من باقی ماند.

شما می توانید ایموجی ها را در صفحات خود قرار دهید، اما آیا واقعا باید این کار را انجام دهید ؟ 

در اینجا دو نکته قابل تامل است:

1: استفاده از ایموجی ها می تواند وقت شما را تلف کند
بله، آنها بامزه و بامزه هستند. اما از آنجایی که ایموجی ها هیچ کمکی به شما در رتبه بندی بالا در SERP ها نمی کنند، استفاده از آنها چه فایده ای دارد؟

به عنوان یک متخصص سئو، شما نمی خواهید ساعات با ارزشی را برای بهینه سازی صفحات به چیزهایی اختصاص دهید که نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت.

به علاوه، SERP همیشه در حال تغییر است. اگر گوگل به سادگی تصمیم بگیرد که نشان دادن ایموجی ها را در جستجوها متوقف کند، تمام کارهای عالی شما با آنها را می توان با اطلاعات کدهای عجیب و غریب یا مربع های خالی جایگزین کرد □.

علاوه بر همه اینها، الگوریتم گوگل در حال حاضر تعداد قابل توجهی از عناوین صفحه را بازنویسی می کند، فقط به این دلیل که فکر می کند می تواند عناوین بهتری نسبت به شما ایجاد کند. 

به گفته مولر، این بدان معناست که ایموجی ارزشمند شما در عنوان ممکن است ناپدید شود یا به چیز دیگری تبدیل شود: 

«ما همه این [اموجی‌ها] را در نتایج جستجو نشان نمی‌دهیم، به خصوص اگر فکر کنیم که به نوعی نتایج جستجو را از نظر، شاید گمراه‌کننده به نظر می‌رسد، یا چیزهایی از این دست، مختل می‌کند. اما قطعاً می توانید آنها را در آنجا نگه دارید، اینطور نیست که مشکلی ایجاد کنند. 

فکر نمی‌کنم در قرار دادن آن‌ها در آنجا مزیت قابل‌توجهی داشته باشید، زیرا حداکثر چیزی که ما سعی می‌کنیم معادل آن ایموجی را بفهمیم و شاید از آن کلمه نیز استفاده کنیم، به نوعی با صفحه مرتبط است.»

2: ایموجی ها در عناوین می توانند نرخ کلیک شما را افزایش دهند
بگذارید بگوییم که شما از ایموجی ها در عناوین و توضیحات متا استفاده می کنید و به هیچ وجه گمراه کننده یا اسپم نیستند.

آیا آنها شانسی برای بهبود نرخ کلیک (CTR) و ایجاد ترافیک بیشتر برای صفحات شما دارند؟

برخی از کارشناسان سئو بر این باورند، اگرچه هیچ داده واضحی برای پشتیبان گیری از آن وجود ندارد.

چیزی که ما می دانیم این است که تقریباً هر مصرف کننده آنلاین دوست دارد هنگام برقراری ارتباط از ایموجی ها استفاده کند. در واقع، 36 درصد از هزاره ها معتقدند که ایموجی ها افکار و احساسات خود را بهتر از کلمات بیان می کنند.

بنابراین، بسته به کسب‌وکارتان، گنجاندن ایموجی‌ها برای افزایش دیده شدن صفحه‌تان در SERP و جلب توجه خوانندگان، ممکن است ایده خوبی باشد.

برای مثال، اگر پیتزافروشی دارید و می‌خواهید در رادار کسی که در جستجوی عبارت «🍕 نزدیک من است» ظاهر شوید ، می‌توانید نسخه‌هایی از عنوان خود را با استفاده از ایموجی پیتزا بنویسید. 

همه اینها به داشتن یک فرضیه و آزمایش آن است.

به عنوان مثال، شرکت SplitSignal آزمایشی را برای بررسی تأثیر یک شکلک نوشیدنی (🍹) در عنوان صفحه دستور غذا انجام داد. نتیجه CTR بالاتر و افزایش ترافیک ارگانیک 11.3٪ بود.

بسته بندی 🔚
پس، ما به کجا رسیدیم؟

ایموجی‌ها می‌توانند کسب‌وکار شما را دوستانه‌تر و قابل دسترس‌تر کنند ، حتی اگر مستقیماً به موفقیت استراتژی‌های سئوی شما کمک نکنند. 

همانطور که اشاره کردیم، نمی‌توان 100% مطمئن بود که ایموجی‌های شما در نتایج جستجو نشان داده می‌شوند، اما اگر نشان داده شوند، می‌توانند تأثیر مثبتی بر CTR و ترافیک شما داشته باشند.

این واقعاً به تجارت شما، بازار شما و افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید بستگی دارد.

از این نظر، در اینجا یک نکته برای درک بهتر مخاطبان شما وجود دارد: مولد تعاملی ما را بررسی کنید و شخصیت خریدار خود را بسازید تا تک تک جنبه های مشتریان ایده آل خود را بیاموزید!