روابط عمومی دیجیتال برای سئو و لینک سازی

روابط عمومی دیجیتال برای سئو و لینک سازی

  • مدیر سایت

ایجاد یک حضور آنلاین عالی به نیاز روز برای مشاغل در هر شکل و اندازه تبدیل شده است. هیچ کسب‌وکار یا برند جدی نمی‌تواند در اقتصاد دیجیتال رو به رشد، از ورود به بازار دیجیتال مارکتینگ غافل شود. 

ایجاد یک درک مطلوب در بین مخاطبان هدف برای تضمین موفقیت یک نام تجاری بسیار مهم است. بازوی بازاریابی که با ایجاد یک درک مثبت از یک کسب و کار سروکار دارد، روابط عمومی (PR) نامیده می شود. روابط عمومی برای انتشار و مدیریت اطلاعات در مورد یک برند برای ایجاد تصویری که افراد بیشتری را جذب می کند، به محتوا متکی است. 

در بازاریابی دیجیتال، وظیفه ایجاد و انتشار این تصویر مثبت در مورد یک برند بر عهده روابط عمومی دیجیتال است. روابط عمومی دیجیتال بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا است. این نقش حیاتی در تأثیرگذاری بر دیده شدن یک تجارت یا برند در بین کاربران اینترنت دارد.

آیا می خواهید درباره روابط عمومی دیجیتال و تأثیر آن بر حضور آنلاین یک برند بیشتر بدانید؟ به خواندن ادامه دهید. 

این مقاله معنای روابط عمومی دیجیتال را از نزدیک تعریف می کند و از تأثیرات مستقیم آن بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و ایجاد لینک استفاده می کند. علاوه بر این، در مورد برخی از پیش نیازها برای ایجاد یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال برنده بحث خواهیم کرد. ما با چند نمونه از روابط عمومی دیجیتال که تضمینی برای ارائه نتایج عالی هستند، پایان خواهیم داد.

بدون مقدمه بیشتر، بیایید شیرجه بزنیم!

تعریف روابط عمومی دیجیتال
همانطور که در بالا ذکر شد، روابط عمومی دیجیتال یک رشته بازاریابی دیجیتال است که شامل ایجاد محتوای دیجیتال با کیفیت بالا است. ایده این است که برند خود را به عنوان یک رهبر فکری و منبع ارزشمند اطلاعات معرفی کنید. اگر مطمئن هستید که نام تجاری شما و محتوای دیجیتالی آن می تواند برای مخاطبان هدف ارزش افزوده ایجاد کند، می توانید آن را در اختیار ناشران آنلاین با نفوذ قرار دهید. 

این گسترش تلاش های بازاریابی محتوا است. هدف آن ایجاد تبلیغات پیرامون یک محصول، خدمات، موضوع یا نام تجاری خاص در حوزه دیجیتال است. پیش نیاز داشتن یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موفق این است که محتوای خود را به عنوان یک دارایی خلاقانه برای ناشران دیجیتال مرتبط ارائه دهید. 

روابط عمومی دیجیتال مبتنی بر استراتژی‌های روابط عمومی سنتی است. از نظر رسانه ای که هدف قرار می دهد با دومی متفاوت است. به‌جای مجلات، روزنامه‌ها، تلویزیون و غیره، بر تولیدکنندگان محتوا، پلتفرم‌های رسانه دیجیتال، تأثیرگذاران، وبلاگ‌نویسان و سایر شرکت‌های وابسته (وب‌سایت‌ها، پادکست‌ها و غیره) تمرکز می‌کند.

بر ایجاد روابط پایدار با ویراستاران، ناشران و نویسندگان آنلاین تمرکز دارد. به دنبال استفاده از این ارتباطات برای ایجاد شهرت مطلوب برای یک تجارت یا برند معین است. اما مهمتر از آن، روابط عمومی دیجیتال بر استفاده از دارایی های خلاق قابل پیوند برای کسب بک لینک های با کیفیت تمرکز دارد. جستجوی لینک های ورودی به طور مستقیم بر سئو تاثیر می گذارد.

روابط عمومی دیجیتال و لینک سازی
روابط عمومی دیجیتال به دنبال ایجاد محتوایی است که مخاطبان هدف بتوانند فوراً با آن ارتباط برقرار کنند. محتوایی که افراد را جذب می کند برای ایجاد لینک از منابع معتبر در وب بسیار مناسب است. 

تمرکز روابط عمومی دیجیتال بر ایجاد و ترویج محتوای تعاملی برای ناشران آنلاین راهی عالی برای کسب نام تجاری و پیوندهای ورودی مرتبط است. لینک بیلدینگ بر خلاف روابط عمومی سنتی یکی از محورهای اصلی برای روابط عمومی دیجیتال است.

هر زمان که محتوای شما در یک پلت فرم دیجیتال معتبر منتشر می شود، بک لینک های با کیفیتی برای وب سایت خود به دست می آورید. این به ایجاد یک پایگاه قوی برای جذب ترافیک بیشتر و تقویت تلاش های کلی SEO شما کمک می کند. 

روابط عمومی دیجیتال باید در دستور کار شما باشد، چه برای ایجاد بک لینک برای یک وب سایت جدید یا یک وب سایت تاسیس شده. 

روابط عمومی دیجیتال و لینک سازی
روابط عمومی دیجیتال به دنبال ایجاد محتوایی است که مخاطبان هدف بتوانند فوراً با آن ارتباط برقرار کنند. محتوایی که افراد را جذب می کند برای ایجاد لینک از منابع معتبر در وب بسیار مناسب است. 

تمرکز روابط عمومی دیجیتال بر ایجاد و ترویج محتوای تعاملی برای ناشران آنلاین راهی عالی برای کسب نام تجاری و پیوندهای ورودی مرتبط است. لینک بیلدینگ بر خلاف روابط عمومی سنتی یکی از محورهای اصلی برای روابط عمومی دیجیتال است.

هر زمان که محتوای شما در یک پلت فرم دیجیتال معتبر منتشر می شود، بک لینک های با کیفیتی برای وب سایت خود به دست می آورید. این به ایجاد یک پایگاه قوی برای جذب ترافیک بیشتر و تقویت تلاش های کلی SEO شما کمک می کند. 

روابط عمومی دیجیتال باید در دستور کار شما باشد، چه برای ایجاد بک لینک برای یک وب سایت جدید یا یک وب سایت تاسیس شده. 

تاثیرات مثبت روابط عمومی دیجیتال بر لینک سازی و سئو
در حال حاضر، واضح است که روابط عمومی دیجیتال یک عمل بسیار مهم برای ساخت لینک و سئو است. یک استراتژی قوی روابط عمومی دیجیتال این قدرت را دارد که بر تلاش های لینک سازی و سئوی شما تأثیر مثبت بگذارد. برخی از این تاثیرات مثبت روابط عمومی دیجیتال بر لینک سازی و سئو عبارتند از: 

1. به بهبود اعتبار دامنه طولانی مدت کمک می کند
Domain Authority (DA) یک وب سایت ارتباط آن را برای یک صنعت یا حوزه موضوعی مشخص می سنجد. هرچه ارتباط یک محتوای معین بیشتر باشد، نمایان شدن آن در نتایج جستجو بیشتر است. 

DA یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz توسعه یافته است. در مقیاس لگاریتمی 1-100 اندازه گیری می شود. قابل مشاهده بودن یک وب سایت در SERP ها را پیش بینی می کند. اعتبار دامنه بالاتر نشانه شهرت و قابل اعتماد بودن سایت است. 

یک برند باید به دنبال افزایش ارزش اعتبار دامنه خود باشد تا در کتاب های خوب موتورهای جستجو قرار گیرد. هنگامی که یک وب سایت از اعتبار دامنه بالایی برخوردار است، می تواند در نتایج جستجو برای درخواست های کاربر مرتبط رتبه بهتری داشته باشد. روابط عمومی دیجیتال می تواند با کمک به کسب لینک های ورودی از ناشران مورد اعتماد، به بهبود اعتبار دامنه وب سایت کمک کند. 

کمپین‌های روابط عمومی دیجیتال، نشریاتی را هدف قرار می‌دهند که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند. هنگامی که محتوای وب سایت شما از این منابع سطح بالا بک لینک کسب می کند، ارزش DA آن افزایش بسیار مورد نیاز را دریافت می کند. 

2. به ایجاد بک لینک های با کیفیت بهتر و متنوع کمک می کند
ما می دانیم که بک لینک های با کیفیت می توانند DA وب سایت شما را بهبود بخشند. تاکتیک های روابط عمومی دیجیتال دارایی های محتوای شما را عمومی می کند. این تاکتیک ها به دریافت آن توسط ناشران دیجیتالی معروف کمک می کند. وب‌سایت شما پیوندهای ورودی قابل اعتماد و باکیفیتی را از منابع معتبر دریافت می‌کند، زمانی که آنها محتوای شما را در پلتفرم خود ذکر می‌کنند. 

استراتژی روابط عمومی دیجیتال شما باید از ترکیبی از عناصر گرافیکی، اینفوگرافیک و متن آسان برای خواندن استفاده کند. وقتی محتوای روابط عمومی دیجیتال شما جالب و منحصر به فرد است، وبلاگ نویسان، تأثیرگذاران و نشریات بیشتری می خواهند مخاطبانشان آن را ببینند. بنابراین، ایجاد محتوای بهتر، لینک های معتبری را برای شما به ارمغان می آورد.  

دریافت لینک از منابع معتبر همچنین به کسب بک لینک های اضافی از منابع مختلف کمک می کند. پیوندهای سطح بالا در سایت‌هایی با مقادیر عالی DA به محتوای شما دسترسی بالاتری از طریق شبکه‌های پیوندی آنها می‌دهند. شما از منابعی که در ابتدا حتی آنها را هدف قرار نداده اید بک لینک کسب می کنید. این فرآیند سندیکاسیون طبیعی نامیده می شود. 

به این ترتیب می توانید پورتفولیوی بک لینک خود را متنوع کنید. یک نمایه بک لینک متنوع، اعتبار و دید وب سایت شما را در SERP ها تقویت می کند. بنابراین، تاکتیک های روابط عمومی دیجیتال سئوی شما را تقویت می کند. 

توجه داشته باشید که هر زمان که محتوای خود را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کنید، باید از تغییر مسیرهای 301 استفاده کنید. از چک کننده ریدایرکت 301 در وب سایت خود استفاده کنید و از از دست دادن ارزش لینک های ورودی خود جلوگیری کنید ( URL های شکسته بک لینک ها را بی فایده می کند).

3. به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک می کند
تاکتیک های روابط عمومی دیجیتال به انتشار محتوای وب سایت شما در پلتفرم های سطح بالا در صنعت شما کمک می کند. چنین انتشاراتی بک لینک های معتبری را ارائه می دهند. این بک لینک ها به عنوان یک رای اعتماد برای وب سایت شما و محتوای آن عمل می کنند. بک لینک های با کیفیت نقش مهمی در ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک متخصص در جایگاه شما دارند. ایجاد یک ادراک مثبت در مورد تخصص خود بسیار مهم است زیرا این امر در اصل EAT حساب می شود. EAT مخفف تخصص، اعتبار و اعتماد است، مفهومی که توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت وب سایت استفاده می شود. EAT در سال های اخیر به بخشی جدایی ناپذیر از SEO تبدیل شده است. قبلاً بحث کرده ایم که چگونه تاکتیک های روابط عمومی دیجیتال به بهبود اعتبار وب سایت شما کمک می کند. هنگامی که آن را با تخصص در جایگاه خود ترکیب می کنید، می توانید از قابلیت اطمینان وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

هنگامی که وب سایت شما استانداردهای EAT را برآورده می کند، به منبعی با کیفیت در نتایج جستجو تبدیل می شود. کاربران وب سایت های با رتبه بالاتر را به عنوان منابع اطلاعاتی قابل اعتماد و معتبر می بینند. بنابراین، روابط عمومی دیجیتال به کسب و کار شما در ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان هدف شما کمک می کند. 

4. به ایجاد آگاهی از برند کمک می کند
روابط عمومی دیجیتال به ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف کمک می کند. انتشار محتوای کاربر محور توجه مخاطبان بیشتری را از سایت‌های DA بالا جلب می‌کند. اگر محتوای شما ارزش خبری داشته باشد و حاوی تحقیقات اصلی باشد، احتمال اینکه سندیکا شود بیشتر است. 

سندیکای طبیعی باعث افزایش دسترسی برند شما در بین کاربران اینترنت می شود. کمپین شما برند شما را از طریق محتوای شما به خوانندگان جدید معرفی می کند. صرف نظر از اینکه برند شما را می شناسند، پوشش بیشتر به معنای آگاهی بیشتر در بالای قیف فروش است. 

علاوه بر این، محتوای ذکر شده، منتشر شده یا ارجاع شده توسط منابع معتبر، نمایه بک لینک شما را تقویت می کند. الگوریتم های موتورهای جستجو آن را به عنوان یک علامت مثبت می بینند. سئوی شما را بهبود می بخشد و دید کسب و کار شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد. 

5. می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شود
ما می دانیم که یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موفق، نمایه بک لینک وب سایت را بهبود می بخشد و اعتبار دامنه آن را بهبود می بخشد. این عوامل مستقیماً بر سئو تأثیر می گذارد و به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند. 

یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موثر به بک لینک های امن شما از منابع معتبر کمک می کند. الگوریتم های گوگل هنگامی که وب سایت شما حاوی لینک های ورودی با کیفیت بالا باشد، سیگنال مثبتی از آن دریافت می کند. این قابلیت اعتماد وب سایت شما را ایجاد می کند. 

هنگامی که یک وب سایت قابل اعتماد باشد، در بین ربات های موتورهای جستجو برای درخواست های کاربر مرتبط مطلوب می شود. صفحات وب شما شروع به رتبه بندی بالاتر در SERP ها می کنند و هجوم بازدیدکنندگان به وب سایت شما افزایش می یابد.

6. به تقویت دیده شدن کلمات کلیدی کمک می کند
وقتی محتوایی برای اینترنت ایجاد می کنید، باید برای مرتبط ترین کلمات کلیدی بهینه سازی شود. بهینه سازی کلمات کلیدی یکی از بهترین روش های سئو است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید. بهینه سازی کلمات کلیدی درک محتوای شما و ساختار آن را برای ربات های موتورهای جستجو آسان تر می کند. 

یک کمپین روابط عمومی دیجیتال همچنین برای موفقیت نیاز به بهینه سازی کلمات کلیدی دارد. کمپین شما تنها زمانی به مخاطبان هدف شما می رسد که از کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی محتوای آن استفاده کنید. بنابراین، یک کمپین روابط عمومی دیجیتال شما را ملزم به انجام تحقیقات کلمات کلیدی می کند.

موفقیت یک کمپین روابط عمومی دیجیتال به مکان مخاطبین نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما در یک منطقه خاص زندگی می کنند، باید محتوای روابط عمومی خود را برای کلمات کلیدی محلی بهینه کنید. شما باید محتوای روابط عمومی خود را در منابع محلی منتشر کنید. 

به طور مشابه، اگر کسب و کار شما مخاطبان ملی یا بین المللی را هدف قرار می دهد، باید کلمات و عبارات کلیدی کلی تری را بهینه کنید.

نیاز بهینه سازی کلمه کلیدی به افزایش دید کلمه کلیدی برای تمام محتوای شما کمک می کند. سئوی شما را تقویت می کند و رتبه بندی SERP و دید کلی شما را بهبود می بخشد. 

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید برای ایجاد یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال موفق
1. اهداف را تعریف کنید

هر استراتژی موفق همیشه با تعریف هدف نهایی شروع می شود. وضوح فکر در مورد آنچه باید به آن دست یابید باید نقطه شروع خوبی باشد. در مورد کمپین روابط عمومی دیجیتال، هدف کلی دستیابی به حداکثر مخاطب هدف است.

همچنین باید به وضوح درک کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. جنبه های دیگر استراتژی می تواند با هدف افزایش اعتبار دامنه شما، افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد آگاهی از برند و غیره باشد. 

همچنین باید پیامی را که می خواهید منتشر کنید، به وضوح بیان کنید. محصولات یا خدماتی را که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، مشخص کنید. در حالی که در آن هستید، بودجه و مرزهای استراتژی خود را تعیین کنید. 

2. مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید
هنگامی که مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، باید نیازهای خاص آنها را شناسایی کنید. شما باید تحقیق را با در نظر گرفتن این نیازها شروع کنید. سعی کنید راه حل هایی برای مشکلاتی که باید به آنها رسیدگی کنید یا نقاط دردناکی که می خواهید هدف قرار دهید بیابید. 

هدف نهایی شما باید با آنچه مخاطب هدف شما می خواهد هماهنگ باشد. بر این اساس به مرتبط ترین منابع برای تحقیق خود مراجعه کنید. استراتژی‌های انتشار این اطلاعات را به روشی که بیشتر برای مخاطب هدف شما مناسب باشد، طراحی کنید. 

به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما خواندن مجلات سبک زندگی را ترجیح می دهند، محتوای روابط عمومی شما باید در یک مجله محبوب سبک زندگی دیجیتال منتشر شود. 

3. محتوا ایجاد کنید
هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید، نوبت به تولید محتوا می رسد. اول از همه، رسانه های دیجیتالی را که با اهداف شما و مخاطبان هدف همگام می شوند، شناسایی کنید. شما می توانید از میان وبلاگ ها، بیانیه های مطبوعاتی، ویدئوها، مقالات تحقیقاتی، تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده و بسیاری موارد دیگر انتخاب کنید. 

بهترین گزینه ها را انتخاب کنید و شروع به ساختن ایده های اولیه خود کنید. بهترین شیوه های مرتبط را دنبال کنید تا تحقیقات خود را به محتوای جذاب تبدیل کنید. شما باید محتوا را برای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط بهینه کنید. 

تمرکز خود را بر روی ایده و هدف پشت کمپین روابط عمومی دیجیتال خود حفظ کنید. ویرایش کنید تا زمانی که هیچ خطایی یا زمینه ای برای بهبود مشاهده نکنید. پیش نویس نهایی باید پایدار و سخت باشد. 

4. برنامه ریزی و منتشر کنید
گام بعدی شناسایی نشریات، پلتفرم‌ها، روزنامه‌نگاران، وب‌سایت‌ها یا تأثیرگذاران برای انتشار و تبلیغ محتوای روابط عمومی شماست. فهرستی از منابعی تهیه کنید که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند یا مخاطبان هدف شما را به خوبی حفظ می کنند. سپس، طرح خود را برنامه ریزی کنید و با این منابع تماس بگیرید. 

مطمئن شوید که طرح شما تاثیرگذار است و محتوای شما ارزش برجسته شدن را دارد. شما باید زمین را برای هر منبع شخصی سازی کنید. با کسانی که پیشنهاد شما را می پذیرند و محتوای شما را منتشر می کنند، از نزدیک کار کنید. 

5. ردیابی
گام نهایی در استراتژی روابط عمومی دیجیتال اندازه گیری موفقیت آن است. مراقب اعداد باشید. ترافیک ارجاع از هر منبع، تعداد بک لینک ها و معیارهای مختلف دیگر را از طریق یک پلتفرم تحلیلی در نظر بگیرید. 

داده های گفته شده را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد کارایی کمپین روابط عمومی خود قضاوت کنید. زمینه های بهبود را شناسایی کنید و برای افزایش کارایی روی آنها کار کنید. شما می توانید با حفظ یک سابقه ثابت از محتوای ویژه، مطلوب ترین نتایج را به دست آورید.

نمونه هایی از برخی از استراتژی های روابط عمومی دیجیتال که کار می کنند
• نوشتن وبلاگ مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یکی از موثرترین استراتژی های روابط عمومی دیجیتال است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت هایی را که مکمل محصول یا خدمات کسب و کار شما هستند شناسایی کنید و از آنها بخواهید که پیشنهاد شما را برای یک وبلاگ مهمان بپذیرند. شما باید موضوعاتی را که هم برای منبع هدف و هم برای برند شما کار می‌کنند، به صفر برسانید.

• تحقیق بر اساس داده های اثبات شده
ناشران ایده مطالعات مبتنی بر تحقیق بر اساس داده های تأیید شده را دوست دارند. اینها برخی از رایج ترین استراتژی های روابط عمومی در تمام دوران هستند. ناشران می توانند هر زمان که بخواهند به نکته ای وزن اضافه کنند، به این مطالعات رجوع کنند. علاوه بر این، اگر داده ها به درستی استفاده شوند، می توانند داستانی را با اطمینان بیشتری بیان کنند.

• از Newsjacking بهره مند شوید
یکی از ساده ترین و نسبتا کم تلاش ترین استراتژی های روابط عمومی دیجیتال، جک خبری است. این به معنای ارائه بینش، توضیحات و بحث های ارزشمند در مورد آخرین اخبار در یک صنعت خاص است. شما می توانید با نظارت و تجزیه و تحلیل دقیق چرخه اخبار، دارایی های پیوند دهنده کاربردی و محبوب ایجاد کنید.

• روابط عمومی محصول از مد افتاده خوب
این شامل ارائه معاملات و ایجاد داستان در مورد محصولات شما است. روابط عمومی محصول به دلیل ایجاد درآمد قابل توجهی از طریق قرار دادن لینک محصول شناخته شده است. شما فقط باید محتوا را در اطراف یک محصول بنویسید و لینک های محصول مورد نظر را در آن قرار دهید.

نتیجه
روابط عمومی دیجیتال یک استراتژی قوی برای تقویت لینک سازی و تقویت سئو است. با کمک یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موفق، می توانید رقابت خود را به عهده بگیرید، دید وب سایت خود را افزایش دهید و ترافیک و تبدیل های بیشتری را افزایش دهید. در درجه اول باید بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا و کاربر محور تمرکز کرد. می‌توانید به روابط عمومی دیجیتال اعتماد کنید تا به تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود کمک کنید.