5 عنصر محتوا که مهمتر از تعداد کلمات هستند

5 عنصر محتوا که مهمتر از تعداد کلمات هستند

  • مدیر سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در مرکز همه گفتگوها در مورد موفقیت یک وب سایت است. هدف تولیدکنندگان محتوا این است که وب سایت خود را به بالاترین رتبه ممکن در گوگل برسانند.

مدتی است که تمرکز در نوشتن محتوا بر روی شمارش کلمات بوده است، به طوری که برخی از کارشناسان ادعا می کنند 2000 کلمه، عددی است که هر نویسنده باید به دنبال آن باشد.

با این حال، کارشناسان اکنون شروع به زیر سوال بردن اهمیت تعداد کلمات کرده اند. بیشتر و بیشتر متخصصان صنعت از این ایده دور می‌شوند که محتوا باید به تعداد معینی از کلمات برسد تا بتواند رتبه بالایی داشته باشد. در حالی که ممکن است اگر محتوای شما طولانی باشد ضرری ندارد، اما تعداد کلمات کلیدی برای عملکرد سئو نیست - و هرگز هم نبوده است.

همانطور که نیل پاتل، متخصص سئو می‌گوید ، در واقع چیزهای مهم‌تری از طول محتوای شما وجود دارد.

در اینجا پنج چیز برای اولویت دادن به تعداد کلمات وجود دارد:

کیفیت محتوا
خوانندگان بدون در نظر گرفتن طولانی بودن، اثری با کیفیت پایین را نخواهند خواند.

حقیقت این است که محتوای کوتاه و خوب نوشته بهتر از یک پست طولانی و ضعیف است. اگر در حال نوشتن هستید و تمرکز شما روی دستیابی به هدف شمارش کلمات است، ممکن است در نهایت ارزش کار خود را به خطر بیندازید.

خوانندگان می توانند بگویند که آیا شما چیز مهمی برای گفتن دارید یا فقط در حال نوشتن یک قطعه کرکی هستید. همچنین بسیار مهم است که برای وقت خوانندگان خود ارزش قائل شوید زیرا آنها نمی خواهند یک وبلاگ 1000 کلمه ای را بخوانند که به راحتی می تواند در 500 کلمه گفته شود. 

یکی دیگر از جنبه های مهم کیفیت، سطح نوشته شما است. مقاله ای که پر از اشتباهات املایی و دستوری است باعث می شود به نظر برسد که برای ایجاد یا انتشار اثر تلاش اندکی یا هیچ تلاشی انجام نشده است. اگر به نظر می رسد که شما به آنچه که خودتان باید بگویید اهمیتی نمی دهید، چرا خوانندگان شما باید بگویند؟ اکثر مردم از کاری که درک آن دشوار و پر از اشتباه است، ناراضی هستند. 

شما باید به ساختار و جریان ایده ها نیز فکر کنید. حتی اگر موفق شده باشید محتوای خود را برای اشتباهات گرامری سه بار بررسی کنید، باز هم می تواند برای کسی که بخواند یک مشکل واقعی باشد. در این موارد، می توانید یک سرویس نوشتن استخدام کنید . هزینه ها ممکن است به بودجه بازاریابی شما وارد شود، اما یک محتوای خوب نوشته شده تقریبا همیشه بهتر از چندین وبلاگ با کیفیت پایین تر است.

ارزش محتوا
اگر خوانندگان مورد نظر شما موضوع را مفید ندانند، طول مقاله شما اهمیتی نخواهد داشت. یک پست بیش از 1000 کلمه که نیازهای خوانندگان شما را برآورده نمی کند، ارزشی بیشتر از یک مقاله 500 کلمه ای آموزنده و خوب ندارد. 

علاوه بر این، زمانی که برای یک صفحه محتوا می نویسید، باید هدف مشخصی داشته باشید. آیا برای سرگرم کردن، اطلاع رسانی یا هدایت خواننده به مناطق مختلف وب سایت شما است؟ هدف نیز بر تعداد کلمات تأثیر می گذارد. اگر صفحه با موفقیت به هدف خود برسد، تعداد کلمات نباید مهم باشد. 

استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل یا Ahrefs به شما اطلاعاتی در مورد موضوعات یا سوالاتی که بازدیدکنندگان احتمالی به آنها علاقه دارند می دهد.

به یاد داشته باشید: مقاله شما باید بر روی موضوع متمرکز باشد و هیچ کلمه کلیدی پر نشده باشد. ارزش در اینجا موضوعی تکراری است زیرا بسیار مهم است. تمرکز اصلی شما باید ایجاد محتوای ارزشمند برای بازدیدکنندگان باشد – نیازی به کاهش ارزش با اضافه کردن کرک برای ایجاد تعداد کلمات نیست. 

تحقیقات انجام شده توسط برایان دین برای Backlinko نشان داد که در برخی موارد، محتوای کوتاهتر عملکرد بهتری دارد زیرا کاربران در درجه اول به دنبال پاسخی برای سؤال خود هستند. و هر سایتی که بتواند آن اطلاعات را در کمترین کلمه ممکن ارائه دهد مورد علاقه گوگل است. 

کارشناسان Kinsta این را تکرار می کنند و تأیید می کنند که به عنوان یک نویسنده، هدف شما باید ارائه ارزش به خوانندگان باشد که با پاسخ دادن به سؤالات آنها محقق می شود. اگر بازدیدکنندگان شما اطلاعات ارزشمندی در سایت شما پیدا نکنند، بعید است که بیشتر با شما در ارتباط باشند. 

روی مخاطب تمرکز کنید  
برای مخاطب هدف خود بنویسید. از نمایه مخاطب تولید شده از طریق ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید: موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، علایق، سرگرمی ها و غیره. با استفاده از تجزیه و تحلیل وب سایت خود ، می توانید نوع محتوایی را که بازدیدکنندگان جستجو کرده اند و آنها را به صفحه شما آورده است، بررسی کنید و محتوا را برای خود سفارشی کنید. محبوب ترین مخاطب نوشتن وبلاگ های کوتاه برای خوانندگان شما بر اساس علایق آنها نتایج بهتری نسبت به نوشتن یک مقاله طولانی دارد که هیچ علاقه ای به آن ندارند. 

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که مخاطبان اصلی شما را زنان 30 تا 40 ساله در انگلستان تشکیل می دهند، نباید محتوایی درباره موضوعی تولید کنید که ممکن است برای مردان آمریکایی در 20 سالگی بیشتر مورد علاقه باشد. همانطور که گفته شد، یک مقاله 750 کلمه ای در مورد گرایش های زنانه در انگلستان برای سایت شما ارزشمندتر از یک مقاله 1500 کلمه ای در مورد نگرانی های سلامتی مردان آمریکایی در دهه 20 زندگی است.

فرمت محتوا
چیزهای زیادی در اینترنت اتفاق می افتد و محتوای بی پایانی وجود دارد. سازندگان محتوا برای جلب توجه کاربران رقابت می کنند. به عنوان یک نویسنده، هر کاری که می توانید انجام دهید تا توجه مخاطبان خود را حفظ کنید. صفحه وب شما باید جذاب باشد و شامل گرافیک و ویدیوهای چشم نواز باشد که ممکن است مفیدتر از ایجاد یک پست طولانی باشد. گرافیک به زیبایی صفحه کمک می کند و می تواند برای ارائه توضیحات بصری موضوع یا خلاصه ای سریع از یک مقاله استفاده شود.

علاوه بر گرافیک، فرمت های ویدئویی نیز رسانه مهمی برای جذب بازدیدکننده هستند. از آنجایی که برخی افراد ذاتاً بصری هستند، ممکن است یک مقاله 1000 کلمه ای بنویسید که تخمین می زنید آن را حدود دو دقیقه بخوانید. با این حال، برخی افراد ترجیح می‌دهند یک ویدیوی پنج دقیقه‌ای با موضوع مشابه تماشا کنند. ارائه روش‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان برای دریافت محتوای شما مفید خواهد بود تا بتوانید تا حد امکان بینندگان بالقوه را جذب کنید. 

دستیابی به بک لینک 
اگرچه توانایی دستیابی به بک لینک به وب سایت شما به کیفیت محتوا مرتبط است، اما آنقدر مهم است که باید جداگانه ذکر شود. بر اساس نتایج این تحقیق ، هرچه یک صفحه بک لینک بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری دارد. 

یکی از یافته‌های مهم در این تحقیق این است که نتیجه جستجوی برتر در صفحه نتایج گوگل حداقل سه برابر بیشتر از وب‌سایت‌های موجود در 10 نتیجه جستجوی برتر، بک لینک دارد. دریافت بک لینک از چندین سایت نیز به رتبه بندی کمک می کند، زیرا به نظر می رسد تعداد دامنه هایی که به یک صفحه پیوند می دهند با رتبه بندی مرتبط است.

از 12 یافته کلیدی این مطالعه، دو بک لینک ارجاع داده شدند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که بک لینک های شما باید از دامنه های معتبر تهیه شوند. و برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید محتوای با کیفیت بالا تولید کنید، بیشتر از محتوای طولانی . 

نتیجه
ممکن است تعداد کلمات یکی از عوامل یک سئوی موفق باشد، اما چندین فاکتور دیگر باید در هنگام ایجاد محتوا در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید، خوانندگان مایل به خواندن یک پست طولانی که بد نوشته شده یا با کلمات کرکی پر شده است، نخواهند بود. 

در تولید محتوا، به جای رسیدن به تعداد کلمات، توجه باید بر روی تعیین خواسته ها و نیازهای خوانندگان و تصمیم گیری در مورد چگونگی انجام آنها متمرکز شود. به عنوان یک سازنده، باید ارزش و کیفیت محتوای خود را در اولویت قرار دهید. بزرگترین نکته این است: کیفیت بر کمیت برتری دارد.