راهنمای نهایی برای ایجاد یک استراتژی سئو B2B

راهنمای نهایی برای ایجاد یک استراتژی سئو B2B

  • مدیر سایت

اکثر بازاریابان بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و نقش آن در کمک به وب سایت ها در رتبه بالاتر در نتایج جستجو را می دانند. برخی ممکن است آگاه نباشند که فروش کسب و کار به کسب و کار (B2B) به رویکرد و روش های بهینه سازی متفاوتی نسبت به فروش مستقیم به مصرف کنندگان (B2C) نیاز دارد.

استراتژی های B2B و B2C SEO چقدر متفاوت هستند؟
مخاطب هدف بین استراتژی های سئو B2B و B2C تفاوت ایجاد می کند. برندهای B2C کاربران نهایی را هدف قرار می دهند، در حالی که برندهای B2B تصمیم گیرندگان تجاری را هدف قرار می دهند. در بسیاری از شرایط، این بدان معناست که استراتژی سئو B2B شما باید با تمام افرادی که در تصمیم گیری در شرکت های مورد نظر شما دخیل هستند صحبت کند.

برخلاف مشتریان، کسب‌وکارها معمولاً قبل از خرید نیاز به تأیید چندین نفر یا بخش دارند. از آنجایی که خریدهای تجاری گرانتر از خریدهای مصرف کننده هستند، چرخه فروش به طور کلی طولانی تر است.

تصور کنید مشتری در گوگل به دنبال قطعه خودرو می گردد. او یکی از اولین نتایج را در صفحه نتایج انتخاب می کند و در عرض چند دقیقه پس از بررسی مشخصات مورد، خرید می کند. اما تبدیل فروش برای کسب و کارها به عنوان مشتریان زمان بر است. خریداران تجاری نسبت به مشتریانی که به دنبال خرید چیزی مانند چراغ خودرو هستند به اطلاعات بسیار بیشتری نیاز دارند و قبل از خرید چندین بار فرآیند خرید را طی می کنند. 

صرف نظر از چرخه های فروش یا قدرت خرید، شرکت های B2C و B2B از SEO برای هدایت ترافیک به وب سایت های خود استفاده می کنند. شرکت های B2B از تاکتیک های مختلف SEO برای بستن معامله استفاده می کنند. قبل از اجرای استراتژی سئو، کسب و کارهای B2b باید فرآیندهای خرید مشتریان خود را به طور کامل درک کنند.

ارکان سئو B2B
سئو B2B دارای چندین عنصر است. هر کدام نقشی در برنامه کلی شما دارد. اگر در یک زمینه کوتاهی کنید، همچنان این فرصت را دارید که عملکرد سایت خود را بهینه کنید.

• سئوی غیر فنی روی صفحه
استفاده از کلمات کلیدی، توضیحات متا، عناوین و سرفصل ها و طراحی وب سایت را برای به دست آوردن امتیاز تجربه کاربری خوب بهینه می کند. همچنین به عنوان "سئوی محتوا" شناخته می شود.

• سئوی فنی روی صفحه 
سئوی فنی یک مقوله جامع برای همه بهبودهای سئو است - این تغییرات بر کد وب سایت شما تأثیر می گذارد. تصحیح سئوی فنی معیوب ممکن است یک بهبود کوچک اما قابل توجه در رتبه بندی شما ایجاد کند. سرعت سایت یکی از نمونه هایی است که مردم از وب سایت های کند خوششان نمی آید. سایت شما نسبت به سایتی با صفحات سریعتر رتبه پایین تری خواهد داشت. این مشکل را می توان با کش کردن صفحه خود یا کاهش حجم فایل تصویر برطرف کرد.

موبایل دوستی یکی دیگر از زمینه های برجسته سئو فنی است. اگر سایت شما در دستگاه های تلفن همراه ضعیف عمل می کند، موتورهای جستجو می توانند آن را تشخیص دهند و رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوی مخصوص موبایل جریمه کنند.

• سئوی خارج از صفحه
سئوی خارج از صفحه عمدتاً با بک لینک ها سروکار دارد. داشتن صفحات عالی و باکیفیت به شما در یک موضوع خاص لینک می‌دهند، شایستگی درک شده شما را در آن موضوع بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، تعامل در صفحه یا پست گنجانده شده است.

نحوه همکاری با آژانس SEO B2B
آژانس های سئو B2B می توانند با ارائه مشاوره و محتوای تخصصی سئو به شما در افزایش ترافیک وب و سرنخ ها کمک کنند. کار با آنها باید یک کار گروهی باشد.

هنگام کار با یک آژانس B2B Seo، مطمئن شوید که یک مخاطب آژانس اختصاص دهید، اهداف تجاری خود را مشخص کنید و یک حلقه بازبینی و بازخورد واضح ایجاد کنید.

در نهایت، یک آژانس سئو B2B به شما کمک می کند سئو را سریعتر بهبود بخشید و سریعتر به اهداف سئو خود برسید.

ایده هایی برای توسعه یک استراتژی سئوی B2B موفق
1. خریدار پرسونا را ایجاد کنید

شخصیت خریدار بر اساس تحقیقات بازار و رقبا و پروفایل های مشتری موجود، مخاطبان هدف شما را نشان می دهد. این در مورد تعریف مشتریان بالقوه کسب و کار نیست، بلکه ایجاد مجموعه ای از بینش است که توسط بخش های بازاریابی، فروش و محصولات برای تصمیم گیری آگاهانه تر و سرمایه گذاری معقول تر استفاده می شود.

شخصیت های خریدار در تحقیقات بازار B2B مهم هستند. شخصیت خریدار، شخص، شغل او در شرکت و منابع اطلاعاتی را که هنگام تصمیم گیری با آنها مشورت می کند، توصیف می کند. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد شخصیت خریدار داشته باشید، تحلیل شما دقیق تر است.

2. قیف فروش را درک کنید
قبل از شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ایده خوبی است که قیف فروش شرکت خود را مشخص کنید. یک قیف فروش B2B مراحل یک سرنخ را قبل از تبدیل شدن به مشتری نشان می دهد. با جلب علاقه آنها و سپس تبدیل آنها به مشتریان عادی شروع می شود. 

سه مرحله وجود دارد و کسب و کار باید اقدامات لازم را برای جذب مشتری انجام دهد. 

• خرید – زمانی که مشتری بالقوه به دنبال راه حل می گردد، شرکت به نقاط دردناکی پی می برد.
• فروش – ارتباط خوب با مشتری برای حل مشکل مورد نیاز است.
• بازاریابی – از ابزارهایی استفاده کنید تا نشان دهید در مورد موضوع تحقیق کرده اید و راه حل هایی را شناسایی کرده اید.

قیف فروش جایی است که خریداران و فروشندگان به دلیل استراتژی های محتوای بازاریابی، با یکدیگر ملاقات می کنند. صرف نظر از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ استفاده شده، هدف آموزش چشم انداز چیزی است که می فروشید.

بنابراین، برای تصور بهتر سفرهای خریدار، قبل از خرید، فرآیندهای مشتری را درک کنید. یکی از راه‌های کشف قیف فروش شرکت شما این است که تجزیه و تحلیل‌های شرکت خود را بررسی کنید تا بدانید مشتریان چگونه شما را پیدا می‌کنند، چقدر طول می‌کشد تا خرید کنند و چرا آنها را ترک می‌کنند.

3. فرصت های کلمات کلیدی را درک کنید
بسیاری از جستجوهای کلمات کلیدی مختلف احتمالاً افراد را به وب سایت شما هدایت می کند. اما شما نمی توانید بدون تحقیق دقیق کلمات کلیدی، واجد شرایط ترین مخاطبان را به طور دقیق هدف قرار دهید.

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند جستجوی کلمات کلیدی مرتبط برای تجارت B2B شما است. نه تنها برای رتبه بندی، بلکه برای تولید سرنخ های واجد شرایط و سود.

کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس ابزارهای رایگانی هستند که می توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل عملکرد سایت خود و به دست آوردن اطلاعات کلیدی ارزشمند استفاده کنید.

استفاده از ابزاری مانند AnswerThePublic را در نظر بگیرید ، که کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس سؤالات کاربر تولید می کند. کلمات کلیدی شما باید تا حد امکان دقیق باشد تا به تصمیم گیرندگانی که نیاز به پاسخ دارند برسد. اگر وب‌سایت شما می‌تواند به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد، به شما کمک می‌کند تا تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد (EAT) Google را برای وب‌سایت‌های با کیفیت بالا برآورده کنید.

سئو B2B

4. یک استراتژی محتوای مقیاس پذیر ایجاد کنید
صفحات فرود فروش معمولا در مرحله عمل یک قیف فروش B2B دیده می شوند. این بدان معناست که یک استراتژی محتوای مقیاس پذیر که قرار گرفتن در معرض قیف را افزایش می دهد برای SEO B2B بسیار مهم است. این استراتژی محتوا معمولاً یک وبلاگ یا مرکز محتوا را در بر می گیرد.

مجموعه‌های موضوعی خود را با مطالب سئو دوستی ایجاد کنید که به سوالات پاسخ می‌دهد، توجه شما را جلب می‌کند و برند شما را معرفی می‌کند.

خیلی پایین روی قیف تمرکز نکنید، در غیر این صورت رقبای شما خیلی زودتر از شما آگاهی ایجاد می کنند.

بازاریابی محتوای B2B از فرمت ها و روش های مختلف محتوا برای دستیابی به مخاطبان هدف شما مانند وبلاگ ها، ویدئوها ، خبرنامه ها، پادکست ها و غیره استفاده می کند.

5. هدف جستجو را با محتوا مطابقت دهید
گوگل الگوریتم های خود را نوآورانه تر و کاربرپسندتر می کند. الگوریتم های گوگل اکنون می توانند تعیین کنند که کدام کلمات برای موضوع مهم تر هستند و تطبیق محتوا را آسان تر می کند.

در نتیجه، تراز کردن محتوا با هدف جستجو در سئو B2B بسیار مهم است. گوگل بر اساس هدف کاربر، دسته بندی محتوای خاصی را در نتایج جستجو اولویت بندی می کند.

در نتیجه، جستجو برای "بهترین نرم افزار همکاری" وب سایت های اطلاعاتی و مقایسه ای را ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر شما این کلمه کلیدی را از طریق یک صفحه محصول هدف قرار داده اید، خوش شانس نیستید.

5. هدف جستجو را با محتوا مطابقت دهید
گوگل الگوریتم های خود را نوآورانه تر و کاربرپسندتر می کند. الگوریتم های گوگل اکنون می توانند تعیین کنند که کدام کلمات برای موضوع مهم تر هستند و تطبیق محتوا را آسان تر می کند.

در نتیجه، تراز کردن محتوا با هدف جستجو در سئو B2B بسیار مهم است. گوگل بر اساس هدف کاربر، دسته بندی محتوای خاصی را در نتایج جستجو اولویت بندی می کند.

در نتیجه، جستجو برای "بهترین نرم افزار همکاری" وب سایت های اطلاعاتی و مقایسه ای را ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر شما این کلمه کلیدی را از طریق یک صفحه محصول هدف قرار داده اید، خوش شانس نیستید.

• پیوند دادن:  اینها لینک های اصلی در وب سایت های شما هستند، مانند آمار و مقامات محتوا. منابع معتبر می توانند اعتبار محتوای شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و به نوع لینک زیر منجر شوند.

• بک لینک: روشی برای تبادل لینک محتوا با وب سایت های دیگر – بسیاری از وبلاگ نویسان به بک لینک های با کیفیت بالا نیاز دارند و برای ارسال لینک های خود به وب سایت های با DA بالا ضربه می زنند. گاهی اوقات پرداخت برای بک لینک ضروری است.

• پیوندهای درونی: پست های وبلاگ شما بیشتر از آنچه تصور می کنید می توانند به شما در ایجاد پیوند کمک کنند - بهترین پست های وبلاگ خود را به صفحات فرود پیوند دهید تا SEO درون صفحه را تقویت کنید. اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود و محتوای پست وبلاگ مناسب هستند و پیوندهای داخلی را به طور طبیعی وارد کنید. پیوند دادن صفحه شما اعتبار محتوای آن را برای موتورهای جستجو تقویت می کند و ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد.

موارد ذکر شده در بالا راه هایی برای ایجاد پیوند به مطالب شما به صورت آنلاین است، اما یک ایده بیش از همه برجسته است: توجه باعث جلب توجه می شود. بنابراین، هر زمان که پست جدیدی منتشر می کنید، آن را با مشترکین، کارکنان و مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

نتیجه
اگر استراتژی سئو B2B خود را به درستی اجرا کنید، در نهایت مخاطب هدف خود را جذب خواهید کرد. برخی از محتواها برای تبدیل هستند، در حالی که برخی دیگر از برند شما حمایت می کنند و می سازند.

در B2B، برند همه چیز است و محتوای سئو یکی از قابل قبول ترین روش ها برای ساخت آن است. اگر به کل قیف نگاه کنید و چشم‌انداز بلندمدتی داشته باشید، مشخص می‌شود که چه کاری باید انجام دهید.