طراحی وب چیست ؟
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که معنای طراحی وب چیست و چه تکنیک هایی در این فرآیند وجود دارد؟
ما عادت داریم که به اینترنت به عنوان یک رسانه بصری نگاه کنیم. وبسایتها، برنامهها، خدمات، بازیها و غیره برای ارائه تجربه مناسب به مخاطبان خود به رابطها متکی هستند. با این حال، همه اینها برای کار کردن به یک طراحی وب خوب نیاز دارند.
کسانی که می خواهند حضور دیجیتال خود را تقویت کنند باید از نقش طراحی وب در هنگام هر نوع سرمایه گذاری آگاه باشند. چنین دانشی به اولویت بندی صحیح مراحل در هنگام ایجاد هر محصول یا راه حل کمک می کند.
طراحی وب چیست؟
طراحی وب زمینه ای است که شامل رابط های دیجیتال مانند وب سایت ها، برنامه ها و خدمات می شود.
با استفاده از کد HTML برای برنامهنویسی وبسایتها و CSS برای استاندارد کردن زبان بصری آن ، متخصصان طراحی وب مسئول ایجاد تجربیات دیجیتالی برای استفاده عموم هستند. هدف ارائه یک تجربه با کیفیت به مخاطب و کمک به کسب و کار در رسیدن به اهداف خود است.
به این ترتیب، یک طراح وب حرفه ای است که مهارت های لازم را برای انجام این کار کسب می کند . آنها ممکن است در زمینه های خاص طراحی وب، از ایجاد وب سایت تا توسعه برنامه تلفن همراه (اپلیکیشن)، تخصصی باشند. در همه موارد، هدف یکسان است: تحقق چشم انداز پروژه.
طراحی وب دارای چند بخش فرعی است که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است.
طراحی گرافیک وب
این طراحی وب است که برای تصاویر وب سایت اعمال می شود. این مورد شامل همه چیز از رنگ ها و فونت ها گرفته تا طرح کلی صفحات آن است.
مهمترین وظیفه ترجمه هویت برند به طراحی وب سایت است. بازدیدکننده باید بتواند با آن ارتباط برقرار کند و صفحه را به عنوان بخشی از حضور آن کسب و کار به درستی ببیند.
طراحی رابط
کار طراحی وب نیز به طراحی رابط (UI) اشاره دارد. نه تنها برای وب سایت های سنتی اعمال می شود، بلکه شامل برنامه های تلفن همراه، بازی ها، نرم افزارهای رایانه ای و چندین محصول دیگر نیز می شود. به هر حال، رابط هر چیزی است که به عنوان واسطه بین کاربر و سیستم عمل می کند.
ایده طبا ویژگی های مخاطب هدف است.
طراحی تجربه کاربری
ظاهر و احساس یک رابط دیجیتال نیز به تجربه کاربری خوب نیاز دارد . در غیر این صورت مخاطب شما به دنبال راه حل های دیگری خواهد بود.
یک متخصص طراحی وب وظیفه ایجاد یک تجربه واقعاً ارزشمند را دارد که به معنای درک نیازهای کاربر شما و ارائه آنها است. تعامل با کسب و کار شما باید همیشه یک لحظه مثبت برای مخاطبان آن باشد، به این معنی که هیچ مانعی نداشته باشید و همیشه به اهداف خود دست پیدا کنید.
بهینه سازی موتور جستجو
آخرین اما نه کم اهمیت، طراحی وب همچنین شامل کار با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است تا مطمئن شوید که گوگل و سایت های مشابه به درستی محتوای شما را ایندکس می کنند. این به محتوای شما کمک میکند تا به موقعیتهای بهتری در رتبهبندی نتایج جستجو برسد، بنابراین به مخاطبان وسیعتری که به دنبال راهحل شما هستند دسترسی پیدا کنید.
حتی اگر برخی از جنبههای سئو به نوشتن محتوا مربوط میشود، طراحی وب نیز در اطمینان از تمیز بودن کد وبسایت شما و اینکه قابلیت استفاده مانع تجربه شما نمیشود، نقش دارد. همه این عوامل در تعیین رتبه شما تعیین کننده هستند.
چرا طراحی وب سایت مهم است؟
طراحی وب ابزاری است که از آن برای کمک به افراد برای درک برند شما آنگونه که شما می خواهید استفاده می کنید. با به کارگیری استراتژی و رویکرد صحیح بازاریابی بصری ، کسب و کار شما میتواند مخاطبان مناسب را جذب کند و آنها را به مشتری تبدیل کند.
با تماس با برندی که ثبات و اعتماد پروژه را ارائه می دهد، کاربران تمایل بیشتری به تجارت با آن دارند. بدون یک برنامه طراحی وب مشخص ، نتایج بالقوه ای را که یک حضور آنلاین خوب می تواند به شما بدهد، از دست می دهید.
به این ترتیب، این عنصری از پروژه شما نیست که باید نادیده گرفته شود. مخاطب شما میتواند بگوید طراحی شما کم است و نمیخواهد از طریق این تجربه وحشتناک با تجارت شما درگیر شود. در عوض، آنها رقبایی را انتخاب می کنند که ارزش مناسبی به طراحی وب می دهند.
به همین دلیل است که کار با طراحان وب واجد شرایط بسیار مهم است. یک حرفه ای ماهر می تواند نیازهای برند شما را تحلیل کند و از ابزارهای مناسب برای ترجمه بصری آن استفاده کند و در عین حال به استراتژی و اهداف خود وفادار بماند .
در طراحی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟
همانطور که قبلاً دیدید، طراحی وب می تواند بخشی از یک ارائه قدرتمند تجاری باشد. با این حال، مانند هر جنبه دیگری از استراتژی شما، باید بر اساس تصمیمات صحیح در مراحل برنامه ریزی و اجرای شما باشد. انتخاب های اشتباه می تواند تأثیر منفی بر کل حضور آنلاین شما داشته باشد.
برای تضمین کیفیت وب سایت باید عوامل خاصی را در هنگام طراحی سایت در نظر گرفت. در زیر مهمترین آنها آورده شده است.
زیبایی شناسی
هر زمان که مردم درباره طراحی وب بحث می کنند، این عاملی است که بیشتر به آن فکر می شود. اگرچه، این تنها مورد مهم نیست.
هویت برند شما زیبایی شناسی وب سایت شما را دیکته می کند و باید به خوبی توسط طراحی وب شما فشرده شود. این بدان معنی است که مطمئن شوید حضور آنلاین شما با رنگ ها، سبک ها و احساس شما مطابقت دارد. مراقب باشید که اغراق نکنید، زیرا بسیاری از عناصر ممکن است تجربه بازدیدکننده شما را مختل کنند.
قابلیت استفاده
هرگز فراموش نکنید که افراد واقعی از وب سایت شما استفاده خواهند کرد، بنابراین طراحی وب آن باید قابلیت استفاده خوبی داشته باشد. با این حال، چه چیزی مستلزم آن است؟
قابلیت استفاده به این معنی است که می توانید توسط مخاطبانی با پیشینه ها، سنین و تخصص های مختلف مرور شوید. سادگی یکی از مهمترین اصول آن است که شما را ملزم می کند تعداد منوها و گزینه های خود را حذف کنید. خود را به جای بازدیدکنندگان خود قرار دهید و به آنچه که آنها بصری می دانند فکر کنید.
کیفیت محتوا
حتی اگر سایر عناصر طراحی وب به خوبی کار کنند، بدون محتوای خوب چیزی نیستند. برعکس، چرا بازدیدکنندگان شما حتی به سراغ شما می آیند؟
به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها بازاریابی محتوا را انتخاب می کنند تا همیشه محتوای باکیفیتی داشته باشند که مردم مایل به خواندن و به اشتراک گذاری آن باشند. این کار مستلزم این است که مطمئن شوید صفحات شما با ارائه راه حل های مناسب به زمان بازدیدکننده شما ارزش می بخشد.
سرعت
آیا می دانستید اگر وب سایت شما به سرعت بارگذاری نشود، ممکن است افراد از کسب و کار شما دست بکشند؟ مطالعات نشان داده اند که اگر زمان بارگذاری صفحه شما از 3 ثانیه بیشتر شود، نرخ پرش شما 38 درصد افزایش می یابد . این بد است.
یکی دیگر از عوامل در طراحی وب به سرعت بارگذاری مربوط می شود. این شامل یافتن تعادل بین تمام عناصر شما و فشاری است که بر مرورگر بازدیدکننده و اتصال اینترنت شما وارد میکنند.
سازگاری با موبایل
بر اساس آخرین داده ها ، دستگاه های تلفن همراه بیش از 50 درصد از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهند. این بدان معناست که اگر وب سایت شما به درستی در گوشی های هوشمند و تبلت ها بارگذاری نشود، ممکن است تقریبا نیمی از مخاطبان بالقوه خود را ترسانده باشید!
برای جلوگیری از آن، استراتژی طراحی وب شما باید مطمئن شود که محتوای شما برای موبایل مناسب است. این به معنای داشتن صفحاتی است که بارگیری می شوند و به طور مناسب با اندازه های مختلف صفحه نمایش و شرایط دسترسی سازگار می شوند .
بدترین اشتباهات طراحی وب چیست؟
طراحی وب بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی و فروش است زیرا به تقویت ثبات و قدرت برند از طریق تجارب بصری و کیفیت کمک می کند. با این حال، نتایج خوب تنها زمانی به دست شما می رسد که از اشتباهاتی که پتانسیل خنثی کردن تلاش های شرکت شما را دارند اجتناب کنید.
هر استراتژی متفاوت است. با این حال، تأثیرات طراحی وب ضعیف تقریباً به طور کلی منفی است. اگر مخاطبان شما به دلیل این مسائل در رسیدن به راه حل شما مشکل دارند، نتایج شما می تواند به شدت آسیب ببیند.
هنگام کار با طراحی وب، مراقب باشید که اشتباهاتی مانند موارد زیر را مرتکب نشوید:
- هنگام برنامه ریزی و اجرای طرح خود، مخاطبان هدف خود را در نظر نگیرید، زیرا ممکن است مانع از توانایی شرکت شما برای جذب مشتریان مناسب شود.
- فراموش کنید که تصاویر خود را در بین کانال های مختلف، چه آنلاین و چه آفلاین، ثابت نگه دارید.
- افزودن عناصر بسیار زیاد که حواس کاربر را پرت می کند و حضور برند شما را تضعیف می کند.
- عدم وجود یک فراخوان برای اقدام واضح برای هدایت مشتریان بالقوه شما به مرحله بعدی سفر خریدار؛
- تصمیمات طراحی وب خود را به درستی مستند نمی کنید تا بتوان آنها را در آینده بررسی و ارجاع داد.
مهمترین مهارت های یک طراح وب چیست؟
با توجه به اهمیت طراحی وب، مشخص میشود که متخصصی که آن را برنامهریزی و اجرا میکند، چگونه باید از مهارتهای خاصی برخوردار باشد تا کیفیت را به کار خود بیاورد. در غیر این صورت ممکن است کل پروژه با مشکل مواجه شود و نتواند به اهداف خود برسد. در زیر مهمترین مهارت های نرم و سختی که یک طراح وب باید داشته باشد آورده شده است.
ابزار طراحی وب
بسیاری از کارهای طراحی وب از طریق ابزارهای ویژه ای انجام می شود که وظایف را ساده و استاندارد می کند. دانستن راه خود برای ارائه کیفیت و سرعت هنگام کار در این زمینه ضروری است.
اولین گام شامل یادگیری این است که شغل به چه چیزی نیاز دارد تا بتوانید ابزار مناسب را انتخاب کنید. چندین جایگزین با قابلیتهای مختلف در دسترس هستند، از Photoshop گرفته تا Dreamweaver.
همچنین ابزارهای تخصصی وجود دارند که بر روی کارهای خاص تمرکز می کنند، مانند Sketch که بر عناصر رابط کاربری برداری تمرکز دارد و InVision که به شما کمک می کند کار طراحی وب خود را به مشتری یا مافوق ارائه دهید.
ممکن است زیاد به نظر برسد، به خصوص اگر مبتدی هستید، اما خبر خوب این است که تمام دانش طراحی وب ممکن است از طریق یادگیری آنلاین به دست بیاید – تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ و تمایل به کسب مهارت های جدید است.
ارتباط
یک طراح وب اغلب در ارتباط نزدیک با سایر متخصصان کار می کند، بنابراین ارتباط خوب برای تکمیل هر پروژه ضروری است. این امر مستلزم درک صحیح معیارهای آن و قابل درک شدن توسط دیگران است.
ارتباط خوب بودن در هر زمینه ای ارزشمند است. افرادی که در طراحی وب کار می کنند مسئول ارائه بصری یک کسب و کار هستند، بنابراین آنها باید بتوانند توضیح دهند که چگونه تصمیمات آنها اهداف و ویژگی های پروژه را برآورده می کند.
HTML/CSS
دانش برنامه نویسی برای کار در طراحی وب مورد نیاز است. زبانهای ضروری اصلی HTML و CSS هستند که هر کدام کار متفاوتی را انجام میدهند.
HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن) و CSS (برگ های سبک آبشاری) نحوه نمایش عناصر در صفحات وب را هماهنگ می کنند. یک طراح وب ماهر می تواند با استفاده از تگ ها و مقادیر مناسب هنگام نوشتن در HTML و CSS، طراحی برنامه ریزی شده را به دقت اعمال کند.
UX/UI
از آنجایی که طراحان وب با رابط ها کار می کنند، باید در UX/UI مهارت داشته باشند. علیرغم اینکه معمولاً در کنار هم استفاده می شوند، آنها مفاهیم متفاوتی هستند.
طراحی UX شامل کارهای مرتبط با تجربه کاربر است . این بدان معناست که همه چیز را از نظر طراحی به هم متصل کنید تا مطمئن شوید که مخاطب هدف شما از هر چیزی که ایجاد می کنید، اعم از وب سایت، برنامه و غیره، راضی است.
طراحی UI به کار بر روی رابط های کاربر اشاره دارد . طراحان باید در ایجاد ساختارهایی مهارت داشته باشند که به راحتی قابل درک باشد تا افراد بتوانند در هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما به هر کاری که نیاز دارند دست یابند.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
طراحی وب خوب همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که محتوا به طور مناسب توسط موتورهای جستجو نمایه شده است و دید خوبی برای کسب و کار خود فراهم می کند. به همین دلیل است که طراحان هنگام کار در این زمینه باید از SEO آگاهی داشته باشند.
به هر حال، بیشتر داراییهای یک وبسایت در رتبهبندی آن نقش دارند، که چیزی است که برای متن، تصاویر و کد اعمال میشود. این همچنین مستلزم دانش نحوه عملکرد سیستم های مدیریت محتوا و بهینه سازی آن است.
مدیریت زمان
یکی دیگر از مهارت های نرم که برای طراحی وب بسیار مهم است، مدیریت زمان است. این به معنای یافتن راه هایی برای دستیابی به اهداف خود در چارچوب مشخصات زمانی است که در برنامه زمان بندی پروژه قرار دارید .
این بسیار ارزشمند است، زیرا میتواند برای یک کسبوکار بسیار مضر باشد که کارکنان آن زمان نامناسبی را برای انجام وظایف صرف کنند. هر مرحله نیاز به ساعت های پیش بینی شده با در نظر گرفتن بودجه و مهلت دارد. بنابراین، طراحان وب باید بتوانند در اطراف آن کار کنند.
اکنون که تعریف طراحی وب را می دانید ، آماده هستید که اولویت مناسبی را برای پروژه های خود به آن بدهید. هرگز فراموش نکنید که این جنبه از برند شما چقدر مهم است، با توجه به اینکه چگونه رویکرد صحیح در حضور دیجیتال می تواند نتایج عالی را بدون توجه به اینکه کسب و کار شما در چه زمینه ای است، به همراه داشته باشد.
فقط آنچه را که در اینجا آموخته اید در مورد اینکه ساخت یک استراتژی مناسب و کار با طراحان واجد شرایط چقدر ضروری است را به خاطر بسپارید .